آنالیز انجام مراحل استانداردسازی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس

به گزارش بلندانیوز، هم زمان با هفته استاندارد، جلسه استانداردسازی محصولات صنایع دستی شهرستان فردوس در محل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان با حضور رؤسای ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و استاندارد شهرستان برگزار گردید.

آنالیز انجام مراحل استانداردسازی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، رییس اداره میراث فرهنگی فردوس گفت: در این جلسه به اهمیت استاندارد سازی محصولات صنایع دستی و این که در دنیا پیشرفته کنونی، رعایت استاندارد و ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات، پیش شرط ورود به میدان رقابت و رمز ماندگاری در بازارهای داخلی و دنیای است اشاره شد.

روح الله صداقت طالبی اضافه نمود: با توجه به اینکه صنایع دستی به عنوان یکی از زمینه های فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مالی می باشد. استاندارد سازی این محصولات گامی موثر برای پشتیبانی، حفظ و استمرار فراوری محصولات صنایع دستی است.

او با توجه به اینکه پتانسیل های قوی شهرستان در حوزه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، به ضرورت و اهمیت استاندارد سازی این رشته اشاره نمود.

فلاحت رییس اداره استاندارد شهرستان فردوس نیز در این باره گفت: استانداردسازی یا تدوین استاندارد رشته های صنایع دستی، معمولاً در چهار قالب ویژگی ها، آیین کار، واژه ه نامه و روش آزمون انجام می گردد و در استان برای دو رشته بومی حوله بافی و برک بافی ضوابط استاندارد تدوین شده است.

همچنین در این جلسه مصوب شد نسبت به معرفی کارشناس برای آنالیز و آماده کردن آیین کار برای انجام مراحل استاندارد سازی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اقدام گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 250

به "آنالیز انجام مراحل استانداردسازی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز انجام مراحل استانداردسازی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید