با مصرف این میان وعده ها، خستگی خود را در کنید

وقتی که قرار است برای برطرف گرسنگی در بین کار، خود را به میان وعده ای دعوت کنید، چه بهتر که آن میان وعده بتواند خستگی شما را برطرف کند و باعث کاهش کم خوابی گردد.

با مصرف این میان وعده ها، خستگی خود را در کنید

وقتی که خسته شده ایم اما باید بیدار بمانیم، بسیاری از ما به یک میان وعده شیرین فکر می کنیم اما مطالعه اخیر نشان می دهد که گزینه های سالم تر می توانند به مبارزه با خستگی یاری نمایند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این کمبود خودکنترلی نیست که منجر به انتخاب غذاهای ناسالم نسبت به غذاهای سالم می گردد. در عوض، وقتی فرد خواب کافی نداشته باشد، بر مهارت های تصمیم گیری او تأثیر می گذارد و منجر به کاهش قدرت اراده و تمایل به انتخاب سریع می گردد.

یافته های حاصل از یک مطالعه سال 2019 که در مجله علوم اعصاب آمده است نشان می دهد که افراد خسته نه تنها تمایل به میل غذای ناسالم دارند، بلکه احتمال بیشتری هست که برای خرید این میان وعده ها پول بیشتری هزینه نمایند.

برای بسیاری از افراد، این مورد ممکن است فقط گاهی اتفاق بیفتد. با این حال، برای افرادی که شغل آنها طولانی مدت و خسته نماینده است، میل به مصرف میان وعده های ناسالم می تواند یک اتفاق منظم باشد.

این مورد خصوصاً می تواند پزشکان را تحت تأثیر قرار دهد. کار شیفت های طولانی با استراحت کم به معنای احتیاج به خوردن سریع و راحت غذاست که بیشتر اوقات، به نظر می رسد این غذا غیر بهداشتی است.

آنچه بسیاری از مردم ممکن است درک ننمایند این است که رعایت رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش احساس خستگی یاری کند. به همین ترتیب، پزشکان ممکن است ارتباط بین آنچه که می خورند و فواید بالقوه برای مراقبت از بیمار را در نظر نگیرند.

گروهی از محققان- پس از تجربه تأثیرات ناسالم از ساعت های طولانی کار، خواهان این بودند که ببیند رژیم غذایی چه تاثیری در سطح محرومیت از خواب می تواند داشته باشد

از نتایج تحقیق آنها سه رژیم غذایی خاص پدید آمد: یک انتخاب مبتنی بر گیاه، رژیم غذایی پر پروتئین و دیگری قند و چربی اشباع بالا.

یکی از یافته های آنها قابل پیش بینی بود: افرادی که رژیم غذایی پر چرب و قند اشباع داشتند، باعث افزایش نمره اختلالات مربوط به خواب (SRI) شدند.

با این حال، رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه این نمرات را کاهش داد. محققان هیچ ارتباطی بین رژیم های غذایی با پروتئین بالا و نمرات SRI مشاهده نکردند.

بنابراین، خوردن سبزیجات بیشتر و قطع کردن قند و چربی اشباع شده سبب کاهش خستگی مغز و بهبود عملکرد آن می گردد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی
انتشار: بروزرسانی: 16 دی 1398 شناسه مطلب: 308

به "با مصرف این میان وعده ها، خستگی خود را در کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این میان وعده ها، خستگی خود را در کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید