باید از ظرفیت رسانه برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در هنرستانها استفاده کرد

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت رسانه ها برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای استفاده کند.

باید از ظرفیت رسانه برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در هنرستانها استفاده کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا 2019 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمدابراهیم الهی تبار، عصر امروز(دوم بهمن) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار گردید، با بیان اینکه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش، دانش آموزان را ماهر بار می آورد، گفت: آموزش و پرورش باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها برای ترغیب دانش آموزان و خانواده های آنها برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش استفاده کند.

وی ادامه داد: گرچه اجبار دانش آموزان به عدم تحصیل در رشته های تجربی چاره کار نیست، اما می توان با فراوری محتوا دانش آموزان را به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش ترغیب کرد.

الهی تبار در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش تعداد هنرستان ها، اضافه نمود: با خرید تجهیزات و لوازم مورد احتیاج می توان دبیرستان های مازاد را برای تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی به هنرستان تبدیل کرد، هرچند در این راستا می توان از ظرفیت آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های استان هم بهره گرفت.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: توجه به توازن رشته ای ضمن اینکه می تواند نقش مهمی در کاهش مسائل آموزش و پرورش داشته باشد، می تواند در حل معضل بیکاری در آینده نیز اثرگذار باشد.

یزدان پناه گفت: نمی گوییم دانش آموزان در رشته علوم تجربی تحصیل نکنند، بلکه می گوییم دانش آموزی که شرایط تحصیل در رشته تجربی را ندارد اما در سایر رشته ها و از جمله رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش می تواند پیروز عمل کند، باید جهت درست را انتخاب کند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ارتقای سه پله ای صندلی کنکوری های استان کرمانشاه در پذیرش در دانشگاه ها، ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کنکوری های استان کرمانشاه از سال 89 به بعد همیشه رتبه 32 کشور را را داشته اند که این فرایند از سال 96 تغییر نموده و بر اساس آمار یک ماه گذشته این صندلی هم اکنون به رتبه 29 کشوری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر شوراها از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در کشور، این اتفاق را به دلیل کوشش های فرهنگیان استان عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 485

به "باید از ظرفیت رسانه برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در هنرستانها استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از ظرفیت رسانه برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در هنرستانها استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید