بالا رفتن شاخص آلودگی هوای اصفهان باوجود گزارش ناپایداری هوا

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/اصفهان درحالی که اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ناپایداری جوی را برای هوای امروز اصفهان پیش بینی نموده بود، از ساعت 8 تا 11 امروز شاخص آلودگی هوا در شهر اصفهان بالا رفت و هوای شهر ناسالم شد.

بالا رفتن شاخص آلودگی هوای اصفهان باوجود گزارش ناپایداری هوا

کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر ناپایداری هوا طی امروز یکشنبه (29 دی ماه)، اظهارکرد: هوای اصفهان تا صبح امروز مسئله ای از لحاظ آلودگی نداشت، اما از ساعت 8 تا 11 صبح افزایش ناگهانی آلودگی هوا در اصفهان را داشتیم که البته از ساعت 11 به بعد از میزان آلودگی هوا کاسته شد.

محمود مزارع با بیان اینکه پارامترهای آلاینده هوا ارتباط مستقیمی با عوامل طبیعی یا عوامل هواشناسی دارد، اضافه کرد: این عوامل هستند که باعث تشدید و یا کاهش غلظت آلاینده های هوا می گردد.

این کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پاسخ به تاثیر مه آلودگی بر افزایش شاخص آلودگی هوا، با بیان اینکه گاهی مه همراه با سکون و گاهی با ناپایداری است، گفت: قطعاً تردد خودرو در سطح شهر به یکباره چند برابر نشده که باعث افزایش آلودگی گردد، براین اساس افزایش آلودگی هوا از چند حالت خارج نیست؛ یا پایداری و سکون هوا و یا اینورژن باعث آلودگی است که درحال حاضر اینورژن یا وارونگی هوا را نداریم.

وی با تاکید براینکه آلودگی هوای امروز ارتباط مستقیمی با سکون هوا دارد، اظهار داشت: اگر عوامل طبیعی که باعث تخلیه آلودگی از سطح شهر می گردد وجود نداشته نباشد، شاخص آلودگی بالا می رود.

وی همچنین در پاسخ به تفاوت عدد میزان آلاینده ها در اپلیکشین های پایش کیفیت هوا و سایت اداره کل محیط زیست اصفهان در امروز گفت: همه این برنامه ها قابل اعتبار و مشابه یکدیگر اند، ولی باید دید که شاخص مربوط به سه ساعت اخیر است یا شاخص 24 ساعت اخیر.

مزارع با یادآوری اینکه شاخص اپلیکشین های پایش کیفیت هوا همانطور که در بالای آن نوشته شده، شاخص لحظه ای و شاخص سه ساعت اخیر را نشان می دهد، گفت: سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان شاخص 24 ساعته یعنی از ساعت 12 دیروز تا ساعت 12 امروز را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 475

به "بالا رفتن شاخص آلودگی هوای اصفهان باوجود گزارش ناپایداری هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا رفتن شاخص آلودگی هوای اصفهان باوجود گزارش ناپایداری هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید