تور آلمان: بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی

به گزارش بلندانیوز، انستیتو ایفوی آلمان بر اساس نتایج یک آنالیز افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره آلمان را در انتظار شهروندان در امسال میلادی دانست.

تور آلمان: بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این روزها آلمان به علت بحران کرونا و افزایش چشمگیر هزینه های مواد غذایی و بخصوص انرژی با تورم بسیار بالا و بی سابقه ای روبرو شده و نظر سنجی ها نشان می دهد که مسئله تورم به یکی از نگرانی های مهم شهفرایندان آلمانی تبدیل شده است.

به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان، انستیتو مهم اقتصادی ایفو در مونیخ آلمان در این شرایط اعلام نموده که آلمانی ها باید برای افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی آماده شوند.

تیمو وولمرشایسر، رئیس این انستیتو مهم اقتصادی در آلمان در این باره گفته است: بر اساس نظر سنجی هایی که ما انجام داده ایم بیش از دو سوم فراوری کنندگان مواد غذایی در ماه های آینده در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت ها هستند که این افزایش قیمت ها بیش از هر زمانی از دوران اتحاد دوباره در آلمان خواهد بود.

به گفته این کارشناس برجسته اقتصادی در آلمان به این ترتیب قیمت مواد غذایی در امسال میلادی به محرک اصلی تورم تبدیل خواهد شد. این موسسه اقتصادی انتظار دارد که قیمت مواد غذایی در مقایسه با سال 2021 حدود هفت درصد افزایش یابد.

محققان انستیتو اقتصادی ایفو در آلمان پیش بینی های خود برای نرخ تورم در این کشور در سال 2022 را به 4 درصد افزایش داده اند.

از طرفی هزینه های بالای انرژیِ هم مسائل بزرگی را برای اقتصاد آلمان ایجاد نموده است. انجمن فدرال مشاغل کوچک و میانه در آلمان از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درخواست نموده اند با توجه به هزینه های روزافزون انرژی نشستی در این باره را برگزار کند.

در نامه مارکوس جرگر، مدیر عامل این انجمن به اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفته آمده است: انفجار هزینه ها نه تنها بخش های فراوریی پرمصرف را در برابر مسائل غیر قابل حلی قرار داده است، بلکه شایستگی رقابت بین المللی شرکت های میانه و در نتیجه کل اقتصاد آلمان را در معرض خطر قرار داده و به همین علت است که ما اکنون به یک نشست انرژی در دفتر صدر اعظم آلمان (برای پرداختن به این مسائل) احتیاج داریم.

در این نامه بعلاوه به هزینه های بالای برق اشاره شده و آمده است: قیمت های بالای برق بار بزرگی برای اقتصاد آلمان است. به گفته جرگر همانطور که رشد اقتصادی ضعیف اخیر نشان داده است این شرایط فرایند بهبود اقتصادی را با مشکل روبرو می نماید و چارچوب اقتصادی برای سرمایه گذاری های آینده مورد احتیاج فوری برای تحولات زیست محیطی، دیجیتالی و اجتماعی را محدود می نماید. وی تاکید نمود که بسیاری از شرکت های میانه اکنون به مرزهای انعطاف پذیری اقتصادی خود رسیده اند.

در این نامه اقدامات برای کاهش قیمت برق ضروری عنوان شده و تاکید شده که احتیاج شدیدی به اقدام برای بهبود شرایط چارچوب تامین انرژی و رقابتی نگه داشتن آلمان در جهان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1809

به "تور آلمان: بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید