بازدید استاندار فارس از واحدهای تولیدی و صنعتی در شیراز

به گزارش بلندانیوز، در بازدید استاندار فارس از 10 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مسائل و مسائل واحد های تولیدی و صنعتی آنالیز شد.

بازدید استاندار فارس از واحدهای تولیدی و صنعتی در شیراز

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از واحد های صنعتی مجتمع صنعتی رضا، تهویه پارس، شرکت سرو نیرو، واحد صنعتی بخار تقطیر، شرکت بالان صنعت، شرکت صنعت داران افتخاری، شرکت صنایع فراوریی شیرآلات صدرا، شرکت داده گستران دنا، شرکت ظریف ابزار و شرکت فرازمان اسطوره های فردا بازدید و ضمن آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های این واحد های صنعتی و محصولات فراوریی به وسیله آن ها، مسائل این واحد ها را نیز آنالیز کرد.

استاندار فارس در جلسه جمع بندی مسائل و مسائل شهرک صنعتی بزرگ شیراز که در مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز برگزارشد، با تقدیر از کوشش های صورت گرفته برای رساندن شهرک صنعتی به جایگاه فعلی گفت: باید از ظرفیت های موجود در شهرک صنعتی برای اشتغال زایی بیشتر استفاده بهینه ای انجام گردد.

او با بیان اینکه مسائل مطرح شده در این بازدید هادر کارگروه های تخصصی در استانداری فارس آنالیز می گردد گفت: به علت اهمیت موجود شهرک صنعتی شیراز در اشتغال زایی و کارآفرینی و نیز توسعه صنعتی استان، برنامه بازدید از شهرک صنعتی تداوم خواهد داشت.

استاندار فارس با تاکید براینکه گزارش دقیقی از شرایط قرارداد های منعقد شده در این شهرک صنعتی و پایش وضع موجود واحد های مستقر تهیه گردد گفت: باید تدابیری اندیشید تا علاوه بر اهلیت سنجی افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هستند از فعالیت آن دسته از متقاضیانی که با گرفتن زمین و ساخت سوله، آن ها را به افراد دیگراجاره می دهند نیز جلوگیری کرد.

استاندار فارس بعلاوه دستگاه های اجرایی را ملزم به خرید محصولات و کالا های فراوریی در شهرک های صنعتی استان کرد و گفت: دستگاه هایی که نسبت به خریداری کالا و محصولاتی که در شهرک های صنعتی استان فراوری، اما از استان های دیگر خریداری می نمایند در رسانه ها به مردم معرفی شوند.

ایمانیه بعلاوه در راستای تعامل و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی استان خواهان استفاده واحد های صنعتی از توان علمی دانشگاه ها برای برطرف مسائل صنایع شد و گفت:علاوه برآن برای تربیت نیروی ماهر نیز از ظرفیت مرکز فنی و حرفه ای استفاده گردد.

او اضافه نمود: در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی طی فراخوانی احتیاج های مهارتی و فنی واحد های صنعتی را احصا و در تعامل با اداره کل فنی و حرفه ای نسبت به برگزری دوره های آموزشی مهارتی اقدام نماید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در سخنانی، توجه ویژه به شهرک صنعتی بزرگ شیراز و لزوم برطرف مسائل آن را اقدامی موثر در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی در کلان شهر شیراز دانست و گفت:این مهم با همکاری، تعامل و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی امکان پذیر خواهد بود.

احد فتوحی، گفت: این شهرک صنعتی که از بزرگ ترین شهرک های صنعتی کشور محسوب می گردد، مهم ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می آید.

او با بیان اینکه حدود 70 درصد از واحد های صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، اضافه نمود: بیش از 4 هزارو 600 قرارداد در شهرک صنعتی شیراز منعقد و 2300 واحد فراوریی -صنعتی -صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها، برترین خدمات به صنعتگران ارائه گردد.

فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد های مطرح و شاخص کشور در حوزه های مختلف صنعتی نقش مهمی در فراوری و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 هزار نفر اشتغال مستقیم به وسیله واحد های صنعتی این شهرک صنعتی ایجاد شده و برای چند برابر این نفرات نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه بخش زیادی از اراضی 1300 هکتاری این شهرک صنعتی در فاز های مختلف به سرمایه گذاران واگذارشده است گفت:با اخذ مجوز از محیط زیست بزودی واگذاری اراضی در فاز ششم شهرک صنعتی به مساحت 50 هکتار شروع خواهد شد.

او اضافه نمود: تا به امروز برای اجرای زیرساخت ها در این فاز تازه 30 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل زیرساخت ها 100 میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

فتوحی، تأمین پایدار آب مورداحتیاج واحد های صنعتی را از مهمترین ضرورت های این شهرک صنعتی بیان نمود و گفت:در این زمینه علاوه بر طرح های تامین آب به وسیله چاه های موجود، انشعاب آب شرب از خط انتقال آب سد درودزن به اندازه، 20 لیتر بر ثانیه نیز از آبفای استان خریداری شده است که در آینده به شبکه داخلی آب شهرک صنعتی متصل خواهد.

او بعلاوه با بیان اینکه علیرغم محدودیت های اعتباری و از محل منابع داخلی این شرکت هم اکنون 20 طرح تکمیل زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اعتبار 40 میلیارد تومان درحال اجرا است گفت:سایر طرح های عمرانی نیز براساس برنامه زمان بندی درحال انجام است.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون، فسخ اراضی راکد متقاضیانی که در مهلت قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نکرده اند با تازهیت پیگیری می گردد گفت:با توجه به محدودیت اراضی در این شهرک صنعتی اراضی راکد فسخ و به افرادی که توان لازم برای راه اندازی واحد فراوریی دارند واگذار می گردد.

او توضیح داد: پایش مستمر قرارداد ها و آنالیز شرایط واحد های موجود همچنان تداوم دارد و در این زمینه از ابتدای سال جاری بیش از 820 واحد فراوریی پایش شده اند.

فتوحی بعلاوه با اشاره به وجود مرکز فنی و حرفه ای در شهرک صنعتی شیراز از حمایت این شرکت برای ارائه آموزش های فی و مهارتی به واحد های صنعتی اطلاع داد و گفت:در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی نیز هزینه این دوره ها را تامین می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1736

به "بازدید استاندار فارس از واحدهای تولیدی و صنعتی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار فارس از واحدهای تولیدی و صنعتی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید