اگر 38هزارمیلیارد ریالی تخصیص نیابد بیکاری گسترده ای را پیش رو خواهیم داشت

به گزارش بلندانیوز، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا در حال واردکردن ضربات سختی بر پیکره اقتصاد و صنعت گردشگری است، صنعت سفر و گردشگری یک فعالیت مهم مالی در بسیاری از کشورها در سراسر دنیا محسوب می گردد.

اگر 38هزارمیلیارد ریالی تخصیص نیابد بیکاری گسترده ای را پیش رو خواهیم داشت

او اضافه نمود: این صنعت یکی از صنایع رو به رشد است که تأثیر مالی بالقوه و بالفعل آن بر اقتصاد کشورها ازجمله فراوری، مصرف، سرمایه گذاری و اشتغال مشهود است. کشورمان نیز با توجه به دارا بودن جاذبه های توریستی، ظرفیت و پتانسیل زیادی برای جذب جهانگرد دارد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی توضیح داد: با برنامه ریزی های گسترده ای که طی چند سال اخیر برای رونق جهانگردی داخلی و افزایش جهانگردان خارجی در این وزارتخانه با سرمایه گذاری های مختلفی که توسط بخش خصوصی اجرا شده است، خوشبختانه شاهد رشد این صنعت بودیم اما متأسفانه ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از سرمایه گذاران که اکنون موقع بهره برداری آن ها بود با تعطیلی مراکز و تأسیسات جهانگردی خود آسیب زیادی ببینند.

او اعلام کرد: اگر اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای جبران بخش هایی از این آسیب ها را که به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داده، اختصاص ندهد با اثرات جبران ناپذیری روبرو خواهیم بود و شاهد بیکاری بیشتر و درآمد مالی کمتر خواهیم بود.

مونسان اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برنامه ریزی های گوناگونی را برای رونق دوباره صنعت جهانگردی و سفر انجام داده است اما بدون تخصیص اعتبار نمی توان بخش های آسیب دیده از این صنعت را سرپا وزنده نگهداشت.

او توضیح داد: صاحبان مراکز و تأسیسات جهانگردی در این شرایط به وجود آمده علاقه ای به تعدیل نیروهای خود ندارند، اما ممکن است در صورت تخصیص پیدا نکردن اعتبار مجبور شوند بسیاری از نیروهای خود را اخراج نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اضافه نمود: امیدواریم هر چه زودتر این 38 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده گردد تا از همین حالا تأسیسات جهانگردی بتوانند برنامه ریزی لازم را برای رونق دوباره این صنعت و اشتغال زایی بیشتر انجام دهند.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 722

به "اگر 38هزارمیلیارد ریالی تخصیص نیابد بیکاری گسترده ای را پیش رو خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر 38هزارمیلیارد ریالی تخصیص نیابد بیکاری گسترده ای را پیش رو خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید