انجام اقداماتی موثر برای ساماندهی زندانیان

به گزارش بلندانیوز، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اقدامات اثرگذاری در سطح استانی و کشوری برای ساماندهی شرایط زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها صورت گرفته است.

انجام اقداماتی موثر برای ساماندهی زندانیان

به گزارش خبرنگار از ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا یک اولویت به شمار می رود و در این رابطه باید به نحوی اقدام گردد که امنیت اجتماعی استان تحت الشعاع قرار نگیرد.

او با اشاره به اینکه اقدامات اثرگذاری در سطح استانی و کشوری برای ساماندهی شرایط زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اجرا شده است، اضافه کرد: با ورود انجمن حمایت زندانیان، بنیاد مستضعفان و ستاد دیه به موضوع آزادی زندانیان آثار و برکات ویژه ای را شاهد بوده ایم.

موحد با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی زندانیان مربوط به یک مقطع نیست، بیان داشت: این دستورالعمل همیشه باید روی میز مدیران قضائی و قضات باشد و بر اساس آن به صورت فوری برای استفاده زندانیان از بحث های ارفاقی پیش بینی شده در قانون اقدام گردد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسئولان قضایی باید اجرای سریع قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات های حبس تعزیری براساس ماده 10 قانون مجازات اسلامی را جدی بگیرند، گفت: فرایند آزادی مددجویان مربوط به مهریه و بدهکاران اقتصادی به صورت مستمر از سوی قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

موحد بر تشکیل کمیته اخذ رضایت شاکی برای مددجویان جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان تاکید نمود و گفت: در شرایط کنونی زمینه های مناسبی برای اخذ رضایت شکات و افزایش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 932

به "انجام اقداماتی موثر برای ساماندهی زندانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اقداماتی موثر برای ساماندهی زندانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید