نحوه استفاده همزمان از دو ماسک

به گزارش بلندانیوز، شما می توانید با قراردادن یک ماسک پارچه ای روی ماسک یکبار مصرف پزشکی، عبور ویروس از لایه های ماسک را دشوارتر کنید.

نحوه استفاده همزمان از دو ماسک

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، شنیدن خبر استفاده همزمان از دو ماسک در کاهش انتقال ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از مردم به طور همزمان از دو ماسک استفاده نمایند. اما سوال های زیادی مطرح و ذهن افراد را درگیر نموده است که چه ماسکی و کدام ماسک ها را با هم بزنیم تا برای کاهش انتقال ویروس کرونا موثر باشند.

در واقع توصیه اصلی، استفاده از ماسک های جراحی سه لایه است. این سه لایه مختلف مانع ورود عوامل ویروسی به داخل بدن می شوند.

بعضی افراد از ماسک های فیلتردار استفاده می نمایند اما باید به این نکته توجه داشت که فیلتر موجود در این نوع ماسک ها باعث می گردد هوای تنفسی افراد به نحو بهتری به بیرون منتقل گردد.

خطری که درباره ماسک های فیلتردار وجود دارد این است که اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد و از ماسک فیلتردار استفاده کند؛ باعث می گردد قطرات تنفسی این فرد به بیرون منتقل گردد و دیگران را در معرض ابتلا قرار دهد. بنابراین استفاده از ماسک های فیلتردار به دلیل انتشار قطرات تنفسی به وسیله فیلتر توصیه نمی گردد.

زمان استفاده از ماسک سه لایه، قسمت های کناری صورت به طور کامل پوشیده نمی گردد؛ بنابراین توصیه می گردد از یک ماسک پارچه ای یا خانگی بر روی ماسک سه لایه بهره ببرید. دقت داشته باشید در ابتدا ماسک جراحی سه لایه را بهره ببرید و ماسک پارچه ای را بر روی آن بزنید.

در واقع استفاده از دو ماسک همزمان، پوشش بهتری برای ممانعت از ورود عوامل بیماری زا ایجاد می نماید. همچنین می توان از کاور های فیت نماینده برای فیت کردن و بستن منافذ دو طرف ماسک استفاده کرد.

در کدام مکان ها از دو ماسک استفاده کنیم؟

توصیه می گردد در مکان های پر جمعیت مثل هواپیما، قطار، زمان مراجعه به اداره ها و بیمارستان از دو ماسک بهره ببرید. همچنین استفاده از دو ماسک همزمان در شرایط طولانی و فضای بسته توصیه می گردد.

باید به این نکته توجه داشت که استفاده همزمان از دو ماسک یکبار مصرف (جراحی) توصیه نمی گردد. در واقع بهتر است از یک ماسک جراحی و پارچه ای استفاده کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1364

به "نحوه استفاده همزمان از دو ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده همزمان از دو ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید