الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر

به گزارش بلندانیوز، اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر رأی مثبت دادند.

الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر روی میز آنالیز شورای شهر نهاده شد و علی اعطا در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: می توانیم با تصویب این طرح به وسیله اعمال سیاست های تشویقی ، الزام آور و محدود کننده، نسبت به حفظ خانه های دارای میراث معماری معاصر اقدام کنیم.

وی با بیان این که این طرح بر مبنای ماده 46 برنامه 5 ساله سوم شهر تهران تدوین شده و مشخصا درباره پشتیبانی، حفظ و احیای آثار بافت و ابنیه ارزشمند صحبت می نماید، گفت : بر اساس فوریت برنامه تهیه شده و همچنین طی یک الی دو ماه اخیر سرعت تخریب آثار ارزشمند معماری معاصر به شدت افزایش یافته و تقریبا هفته ای نیست که رسانه های فعال در این حوزه خبری مبنی بر تخریب این آثار منتشر نکند که اعتراض مردم را نیز در پی داشته است.

وی با بیان این که در این مقطع که گرایش شورا به سمت توجه به بافت های تاریخی و فرهنگی است، اگر به این موضوع یعنی حفظ خانه های ارزشمند دارای معماری معاصر اولویت ندهیم نمی توانیم از عملکرد خود دفاع کنیم گفت: بعضی از خانه ها که دارای معماری معاصر هستند بسیار ارزشمندند و آنها باید حفظ گردد.

به گزارش خبرنگاران، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر رأی مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 469

به "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید