اعتراض تند یک کارگردان به عدم ساخت مدرسه سایکودرام

به گزارش بلندانیوز، کارگردان مستند خط باریک قرمز نسبت به بی توجهی مسئولان به ساخته شدن مدرسه سایکودرام واکنش نشان داد.

اعتراض تند یک کارگردان به عدم ساخت مدرسه سایکودرام

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره کالج در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ، مستند خط باریک قرمز درباره یک گروه مجرم نوجوان در زندان است که با یاری چند مربی نمایش تصمیم می گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند تا اگر پیروز بود به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

پرداخت به این موضوع برای اولین بار رخ داده و سختی هایی دارد که در گفت وگو با کارگردان مستند به آن پرداخته شده است.

فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز، در گفت و گو با خبرنگار ، درباره سخت ترین بخش فراوری این اثر گفت: سخت ترین کار این مستند، فیلمبرداری در زندان و ارتباط دریافت با یکسری بچه سرکش، نافرمان و مجرم زیر 18 سال بود که به معنای واقعی در روز های اول مهارنشدنی بودند. من همه مجوزهایم را مدیون شخصی به نام علی اصغر پورمحمدی هستم که اگر حمایتش نبود، امکان نداشت این فیلم ساخته گردد.

او اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل ما این بود که به لحاظ روحی به شدت درگیر شده بودیم. یک روز مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری گفت من شب ها در خانه راه می روم؛ یعنی آن قدر فشار روحی به او وارد شد که به اینجا رسید. اضطراب به عوامل دست داد، ولی از طرفی بچه هایی که انتخاب کردیم راحت تر می خوابیدند. آن ها رشد و تغییر می کردند، ولی ما تحلیل می رفتیم و نابود می شدیم و هنوز هم پس از فراوری، عصاره ای از آن سختی ها در من باقی مانده است.وقتی تلفنم از سوی یکی از این بچه ها زنگ می خورد به شدت مضطرب می شوم.

این کارگردان ادامه داد: مانند پدری شدم که پسر های سرکشی دارد، اما نمی تواند طردشان کند و هرلحظه که تلفنش زنگ می خورد فکر می نماید از کلانتری یا آگاهی است. در حالی که پسر ها بد نیستند و فقط منِ پدر نمی توانم به آن ها توجه کنم، چون شرایط و امکان توجه کردنش را ندارم و مسئولانی هم که باید می پذیرفتند این بچه ها تغییر کردند و فضا را برای زندگی بهتر آن ها باز می کردند، هیچکدام به این موضوع توجه نکردند.

خوشدست در ادامه در مورد راه اندازی مدرسه سایکودرام گفت: یکسال و نیم است به دنبال تاسیس مدرسه سایکودرام هستم پیشنهادی که خط باریک قرمز می دهد، اما وزارت کشور و شخص آقای رستموندی من را سر کار می گذارد، به ایشان می گویم من هیچ چیز نمی خواهم فقط پیشنهادی که فیلمم می دهد را عملی و ثبت کنید!

وی توضیح داد: یک داور آلمانی در جشنواره تئاتر فجر به من گفت فکر نمی کردم در ایران مدرسه سایکودرام داشته باشید. گفتم نداریم. گفت در آلمان 3500 مدرسه ثبت شده سایکودرام است. این است که مجرم ندارند، اما کشور ما پر از مجرم است، چون مسئولان یاری نمی نمایند. فقط هر دو ماه یک بار آقای تابش لطف می نماید و سالن فارابی را برای یک اکران خصوصی در اختیار ما قرار می دهد.

خوشدست ادامه داد: انگار مسئولان هیچ وقت نمی خواهند مجرم کمتر گردد. دلیلش را نمی دانم. من سر این فیلم تحلیل رفتم و 9 مجرم را به 9 آدم زندگی، نمایشنامه نویس، بازیگر و ... تبدیل کردم. برای من فرش قرمزی هم پهن نشد؛ البته یک ریال هم نمی خواهم به من پرداخت گردد، فقط پیشنهاد من (راه اندازی مدرسه سایکودرام) را ثبت و عملی نمایند.

این کارگردان اضافه کرد: فیلم سینمایی دایره مینا ساخته شد و در پی آن سازمان انتقال خون راه افتاد؛ امروز هم به چیزی احتیاج داریم که بتواند ما را آرامتر و جامعه را امن تر کند.

خوشدست در خاتمه اعلام نمود: به مسئولان امر می گویم در شهر هایی که جرم بالاتر است این کار را انجام دهند، اما مدام در حال دور زدن من هستند و من هم بریدم. به آن ها می گویم تا قبل از برگزاری جشنواره ملی فجر این کار را بکنید تا در جشنواره رسما اعلام کنیم. متاسفانه انگار برای هیچ کس مقوله مهم پیشگیری از جرم که بیشترین آسیب ها را به جامعه زده، مهم نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 507

به "اعتراض تند یک کارگردان به عدم ساخت مدرسه سایکودرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض تند یک کارگردان به عدم ساخت مدرسه سایکودرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید