به وسیله تعامل با مجلس مانع استیضاح دوباره وزیر ورزش می شویم

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش در نشست خبری که امروز یکشنبه در محل وزارتخانه برگزار گردید، گفت: ورزش ایران با وجود تحریم ها همچنان در حال پیشرفت است. خوشبحتانه در هفته دولت 330 پروژه ورزشی را در سراسر کشور افتتاح می کنیم.

به وسیله تعامل با مجلس مانع استیضاح دوباره وزیر ورزش می شویم

هزینه 570 میلیونی برای افتتاح 330 پروژه

وی با بیان اینکه هزینه این پروژه ها 500 میلیارد تومان می گردد، ابراز امیدواری کرد که این پروژه ها برای ورزش تاثیرگذار باشد.

نامگذاری سه شنبه ها به عنوان روز جوانان

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه سه شنبه ها به عنوان روز جوانان نامگذاری شده، توضیح داد: از این پس روزهای سه شنبه هر هفته مدیران استان ها در نشست با جوانان پیگیر شرایط آنها خواهند بود.

تشکیل کمیته صیانت از حقوق جامعه ورزش

تقی زاده با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از حقوق جامعه ورزش گفت: امیدواریم اهالی ورزش نقش خود را به خوبی ایفا نموده نمایند.

آنالیز وضعیت واگذاری سرخابی ها در نشست هفته آینده

وی در خصوص دو تیم پرسپولیس و استقلال و واگذاری آنها به بخش خصوصی گفت: بعضی موارد فرآیند واگذاری را با تاخیر روبرو نموده بود. در همین خصوص هفته آینده با مقامات مسئول نشستی خواهیم داشت تا ابهامات آنالیز گردد. نسبت به صندلی این دو باشگاه حساس هستیم و نمی گذاریم که آسیب ببینند. به اندازه طرفداران برای این دو باشگاه اهمیت قائل هستیم.

تاکید بر استخدام ورزشکاران

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش با اشاره به انجام پیگیری های لازم برای نهایی شدن قانون تاسیس این وزارتخانه و همچنین طرح جامع ورزش یادآور شد: استخدام ورزشکاران موضوعی بود که از لایحه دائمی شدن خدمات کشوری از قلم افتاده بود که پیگیر هستیم به لایحه بازگردد.

نظارت بر کمیته های المپیک و پارالمپیک

وی همچنین در خصوص شرح وظایف وزارت ورزش گفت: با توجه به اینکه دولت بودجه را متقبل می گردد می تواند با توجه به منشور المپیک این نظارت روی کمیته المپیک، پارالمپیک و فدراسیون ها صورت بگیرد. نظارت کلمه عام است و به معنی دخالت نیست

افزایش سالیانه بودجه وزارت ورزش

تقی زاده یادآور شد: در سال 93 بودجه وزارت ورزش 600 میلیارد تومان بود اما این رقم برای امسال به 3 هزار و 500 میلیارد افزایش یافته است که نشان می دهد در حوزه مجلس فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

بانوان 18 مهرماه به آزادی بیایند

ورود بانوان به استادیوم ها موضوع دیگری بود که تقی زاده در رابطه با آن گفت: فعلا مشکل قانونی در این زمینه نداریم. حتی حکم شده زیرساخت های لازم فراهم گردد که در اکثر استادیوم ها فراهم شده است. فعلا در استادیوم های سرپوشیده مسئله ای از این حیث نیست. در خصوص استادیوم آزادی هم قرار بر این شده بانوان برای دیدارهای تیم ملی منعی بابت حضور نداشته باشند. اولین حضور آنها 18 مهر ماه خواهد بود. در این روز دو تیم ایران و کامبوج برگزار می گردد.

7 هزار و 451 ملک ورزشی بدون سند در کشور داریم

معاون وزیر ورزش گفت: از 9722 ملک ورزشی 7451 ملک فاقد سند هستند. البته در دو سال اخیر 500 سند اخذ شده است. استادیوم هایی هستند که در اختیار دیگر سازمان ها هستند. کوشش می کنیم این استادیوم ها به وزارت و جامعه ورزش بازگردند.

با مجلسی ها تعامل می کنیم تا وزیر استیضاح نگردد

وزیر ورزش تاکنون دو بار استیضاح شده است، راه چاره شما برای جلوگیری از تکرار این موضوع چیست؟ تقی زاده در پاسخ به این سئوال خبرنگاران، گفت: با توجه به ارتباط خوبی که با نمایندگان دارم امیدوارم آنها به ما یاری نمایند. دوستان خوبی در مجلس دارم. امیدوارم با حصور دائمی در مجلس و نشست هایی که داریم تعامل خوبی داشته باشیم. ما هم فراکسیون ها را درک کنیم. خواسته هایی داریم که امیداوریم از آنها یاری بگیریم. مجلس پشتیبان ورزش است و با تعامل می توانیم جلوی استیضاح دوباره را بگیریم.

تاکید بر قانونی بودن واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی

وی همچنین درباره اعتراض هیات ها در خصوص ماده 88 و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی یادآور شد: قانون پیشرفته ای است. فعلا اصلاحاتی که دوستان می خواهند به دست ما نرسیده است. باید مازاد بر احتیاج را واگذار کنیم و مدیران استان ها هم می توانند استفاده نمایند. واگذاری اگر طبق قانون باشد مسئله ای نخواهد بود.

بازنشسته نیستم

تقی زاده در خصوص بازنشستگی خود اینگونه شرح داد: از صندوق بازنشستگی به عنوان بازنشسته خارج نشدم. من 3 سال معاون وزارت تعاون بودن و بعد مدیرعامل صندوق شدم. 14 ماهی که آنجا بودم با صلاحدید وزیر نفر جدیدی آمد. من شاغل هستم و 3-4 سال تا حکم بازنشستگی من زمان باقی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 62

به "به وسیله تعامل با مجلس مانع استیضاح دوباره وزیر ورزش می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به وسیله تعامل با مجلس مانع استیضاح دوباره وزیر ورزش می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید