قیمت تور عمان: ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه های آب شیرین کن انجام می گردد

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - فرایند ارزیابی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان که کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

قیمت تور عمان: ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه های آب شیرین کن انجام می گردد

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با هدف تأمین آب استان سیستان و بلوچستان در تاریخ 24/ 12/ 1399 با امضای 102 نفر از نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. هدف از ارائه این طرح برطرف مسائل ناشی از کمبود آب منطقه ها مختلف استان سیستان و بلوچستان به وسیله شیرین سازی و انتقال آب دریا به منطقه ها بحرانی استان و با اولویت شهرهای زاهدان و زابل عنوان شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست در گفت وگو با پانا درخصوص طرح انتقال آب دریای عمان گفت: ارزیابی های زیست محیطی برای انتقال آب دریای عمان صورت گرفته است که سعی شده برترین ارزیابی انجام گردد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست درباره استفاده از آب شیرین کن برای استقرار در دریای عمان گفت: برای سیستان و بلوچستان مطالعه جداگانه ای در دستور کار است تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد گردد.

وی اضافه کرد: شرق دریای عمان حدود 50 کیلومتر عمق دارد و مطالعات لازم برای جانمایی برای استقرار دستگاه های آب شیرین کن صورت گرفته است. البته برای شورآبه ها نیز برنامه داریم تا وارد خلیج فارس نگردد.

معاون سازمان محیط زیست گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مطرح است که سعی شده آسیب زیست محیطی نداشته باشد.

نمایندگان مجلس در نشست علنی روز هفتم دی ماه امسال مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با 210 رأی موافق، 10 مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1714

به "قیمت تور عمان: ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه های آب شیرین کن انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: ارزیابی طرح انتقال آب دریای عمان؛ مطالعات استفاده از دستگاه های آب شیرین کن انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید