آیا ویروس هانتا به ایران رسیده است؟

به گزارش بلندانیوز، ویروس هانتا به وسیله حیوان به انسان منتقل می گردد و به دلیل تغذیه بهداشتی و حلال ایرانیان تا به امروز هیچ مورد از ابتلا به این ویروس در کشور ثبت نشده است.

آیا ویروس هانتا به ایران رسیده است؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، هانتاویروس یا ویروس هانتا یک ویروس تک-رشته ای، غلاف-دار با آران ای با سو-منفی است.

ویروس های هانتا پدیده ای نسبتاً جدیدند؛ تب خونریزی دهنده به همراه سندرم کلیوی در جریان جنگ کره در میان سربازان آمریکایی و کره ای (1950 تا 1953) دیده شد.

بیشتر بخوانید؛

ویروس هانتا چیست و آیا از کرونا خطرناکتر است؟

بیماری ویروس هانتا با علائمی مانند تب و لرز، درد ماهیچه ها به خصوص پاها، لگن و شانه، سردرد و سرگیجه، استفراع، اسهال، درد شکمی و احساس خستگی زیاد همراه است. براساس گزارش های رسیده از کشور چین، یک مرد بر اثر ابتلا به ویروس هانتا جان خود را از دست داده است.

امروزه دنیا در حال درگیری با ویروس کرونا است و مرگ این مرد چینی تا حدودی باعث دامن زدن به فضای ترس شده است اما به نظر می رسد ویژگی های ویروس هانتا متفاوت تر از ویروس کرونای جدید باشد و انتقال انسان به انسان در آن خیلی به ندرت اتفاق می افتد.

علی صفر ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره این بیماری گفته است که موارد انسانی عفونت هانتا ویروس اندک است و معمولا در مناطق روستایی، جنگل ها، مزارع که زیستگاه مناسبی برای جوندگان است ، رخ می دهد. البته اطراف خانه یا محل کار و مکان هایی که جوندگان ممکن است در آن زندگی نمایند مانند انبارها، ریخته ها... محل های بالقوه ای هستند که ممکن است افراد را در معرض ویروس قرار دهند.

البته تا به امروز هیچ مورد از ابتلا به هانتا ویروس در ایران ذکر نشده است. مردم ایران به دلیل رعایت موارد بهداشتی و تغذیه های حلال گوشتی بسیار کم تر از سایر نقاط دنیا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 716

به "آیا ویروس هانتا به ایران رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویروس هانتا به ایران رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید