آشنایی با دلایل یادگیری زبان فرانسه

به گزارش بلندانیوز، آموختن زبان جدید، یکی از الزامات دنیای مدرن است. زبان فرانسه یکی از زبانهای رایج بوده که روزگاری به عنوان زبان علمی دنیا کاربرد داشت و در دنیای ادبیات داستانی برای خود دارای ارج و قرب فراوانی بود و شاید اگر فرانسه در آتش جنگ دنیای دچار آسیب نمی شد، هنوز هم همین زبان در اروپا و سراسر دنیا، زبانی بین المللی محسوب می شد. در ادامه مطلب اهمیت یادگیری زبان فرانسه، قصد داریم به دلایل یادگیری زبان فرانسه بپردازیم. پس، اگر مشتاق یادگیری هستید، ما را در متن ضرورت یادگیری زبان فرانسه همراهی کنید.

آشنایی با دلایل یادگیری زبان فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

درباره زبان فرانسه بیشتر بدانیم

زبان فرانسه، زیر مجموعه ای از زبانهای هند و اروپایی بوده و از قرن هفدهم تا انتها جنگ جهانی اول زبان بین المللی مردم جهان محسوب می شد و برای انجام معاهدات تجاری و امور سیاسی، اهمیت یادگیری زبان فرانسه مطرح گشت. این زبان که هنوز هم زبان قدرتمندی محسوب می گردد، در طول تاریخ دچار تغییرات فراوانی گشت. در دوران باستان، بخش زیادی از قاره اروپا زیر سلطه سرزمین فرانسه بود. در ادامه و با قدرتمند شدن رومیان، زبان لاتین در بین مردم قاره اروپا رواج یافت. زبان لاتین اصیل در سنا، مناسبات و اسناد رسمی به کار برده می شد اما، نوعی لاتین عامیانه هم بین مردم کاربرد داشت که به نام گالو - رومن یا لاتین عامیانه شهرت یافت که در گذر زمان و با توجه به لهجه و نوع تلفظ، دچار تغییر گشت.

زمانیکه هیو کاپه پادشاه فرانسه شد، تصمیم گرفت دهکده ماهیگیری لوتیتا را تحت نام پایتخت انتخاب کند؛ دهکده ای که اکنون به نام پاریس می شناسیم و اهالیش به نام فرانسیان شناخته می شدند. با مرکزیت این دهکده و قرار دریافت خاندان سلطنتی در آن، لهجه خاص این مردم زبان غالب دولتی ها شد و کم کم تمام کشور را فرا گرفت. زبان فرانسوی امروزه در حقیقت برگرفته از لهجه اهالی پاریسی در دهکده لولیتاست.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری پاریس | پایتخت دوست داشتنی فرانسه

تعداد فراوان کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت می نمایند

شاید در ابتدا با این تصور که این زبان تنها در کشور فرانسه و در نهایت چند کشور کوچک اروپایی رایج است، آموختن و یادگیری آن بی دلیل به نظر برسد اما، براساس مقاله ضرورت یادگیری زبان فرانسه باید بدانید که این زبان، یکی از دو زبانی است که در تمام قاره های جهان گویش ور دارد. در کنار کشورهای فراوانی که زبان دوم آنها زبان فرانسه محسوب هست، 29 کشور بوده که زبان رسمی آنها هم همین زبان است.

جذابیت زبان فرانسه

زبان فرانسه، یکی از بی مثال ترین زبانهای جهان بوده و باعث جذابیت افرادی می گردد که به این زبان صحبت می نمایند. هر چند بحث زیبایی شناسی و جذابیت امری کاملا سلیقه ای است اما، براساس مقاله دلایل یادگیری زبان فرانسه به نظر می رسد که این زبان علاوه بر مردم فرانسه، دارای اقبالی جهانی است.

مهاجرت به پرطرفدارترین کشور این روزها

کانادا همیشه به عنوان کشوری مهاجرپذیر مشهور بوده است. در سال های اخیر، موج مهاجرت ایرانیان به سمت کانادا شیب صعودی زیادی داشت. اگر خیال مهاجرت به کانادا را دارید، آموختن و یادگیری زبان فرانسه را در برنامه خود قرار دهید. زبان فرانسه در کبک زبان غالب بوده و در باقی استانهای کشور کانادا نیز گویش وران فراوانی دارد.

بیشتر بخوانیددیدنی های کانادا | سرزمینی با جاذبه های حیرت انگیز در قاره آمریکاسفر به کبک | رویای فرانسوی در کشور کانادا

فرصت های تحصیلی

دانشگاه های فرانسه رایگان بوده و دانشجویان خارجی فراوانی را قبول می نمایند اما، کسانی که به زبان فرانسوی سلطه دارند. اگر می خواهید فرصت تحصیل در یکی از دانشگاه های منطقه را بدست بیاورید، آموختن و یادگیری این زبان اولین کاری است که باید انجام دهید. رشته های حقوق، طراحی لباس و مد از بی مثال ترین رشته های تحصیلی دانشگاه های دولتی فرانسه هستند. بنابراین، می توانید علاوه بر تحصیل رایگان، آینده شغلی خود را هم تضمین کنید.

فرهنگ، ادبیات و هنر

براساس مقاله اهمیت یادگیری زبان فرانسه باید بدانید که خواندن مقالات، داستان و رمان های فرانسوی به زبان اصلی می تواند لذتی دو چندان به همراه داشته باشد، آن هم وقتی که نامهایی چون سیمون دوبوار، مونتسکیو، ژان پل سارتر، ولتر، آندره ژید شاهکارهای خود را به این زبان خلق نموده اند. در هنر نقاشی رنوا، کلود مونه، پیر آگوست، ادگار دگا و ادوار منه به زبان فرانسه گویش داشته و موسیقیدانان بزرگی همچون لئو دلیب، ژرژ بیزه، اریک ساتی، کلود دبوسی، هکتور برلیوز، گابریل فوره و موریس راول هم زبان مادریشان زبان فرانسه بود.

تعداد فراوان گویش وران

بدون هیچ تردیدی، آموختن و یادگیری زبانی جدید یکی از مهمترین راه های ارتباطی با افراد جدید و بزرگتر کردن دایره انسان هایی است که می توان با آنها صحبت کرد. فرانسه با داشتن جمعیت زیاد، تنها منطقه ای نیست که با آموختن و یادگیری این زبان به دایره افراد هم زبان شما اضافه می نماید. براساس مقاله ضرورت یادگیری زبان فرانسه جالب است بدانید که علاوه بر 80 میلیون نفری که زبان مادری آنها زبان فرانسوی است، 220 میلیون نفر دیگر هم در سراسر جهان از این زبان بهره می برند. با آموختن این زبان جذاب، می توانید در حدود 300 میلیون فرد جدید را برای دریافت ارتباط و استفاده از تجربه و امکانات، به هم زبان های خود بیفزایید.

مقاصد گردشگری

دانستن زبان کشور مقصد به حتم، جذابیت های سفر را چندین برابر افزایش می دهد. آموختن این زبان به تنهایی می تواند دلیل مهمی باشد برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری فرانسه. اما، با توجه به تعداد گویش وران و کشورهایی که زبان رسمی یا دوم آنها زبان فرانسوی بوده، می توانید حدس بزنید که چه جاذبه های گردشگری نصیب شما خواهند شد اگر، بتوانید به راحتی با مردم صحبت کنید.

زبان سیاست و دیپلماسی

براساس مقاله دلایل یادگیری زبان فرانسه باید بدانید که اگر به فکر دیپلمات شدن هستید، همین امروز برای آموختن زبان فرانسه اقدام کنید. زبان فرانسه، زبان دوم سیاست جهان است. کمیسیون اروپا، دادگاه بین المللی لاهه، ناتو، سازمان عفو بین الملل، شورای اروپا و بسیاری از مراکز بین المللی جهان، زبان رسمی دیپلماتیک خود را زبان فرانسه می دانند و بدون آشنایی و تسلط کامل به این زبان، ممکن است در لا به لای چرخ های سیاست خرد شوید.

در ادامه بخوانیدآشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجیمنبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 876

به "آشنایی با دلایل یادگیری زبان فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دلایل یادگیری زبان فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید