600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش بلندانیوز، از ابتدای امسال تا به امروز 600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی صادر شده است.

600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی صادر شد

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: از ابتدای امسال تا به امروز با شروع طرح نسخه نویسی الکترونیکی 600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در استان صادر شده است.

او گفت: در موارد قطعی برق، اینترنت یا قطعی سامانه تمهیدات لازم اندیشده شده و با روش آفلاین خدمات به مردم ارائه می شود تا مسئله ای برای آنان به وجود نیاید.

اربابی گفت: در خصوص خدمات سطح یک بیمه روستایی و پزشک خانواده هزینه های مربوطه تا سرانجام بهمن و هزینه های اسناد بستری تا سرانجام مهر پرداخت شده و در مجموع پرداختی ها به روز است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 120 میلیارد تومان در زمینه درمان، 50 میلیارد تومان در زمینه بیمه سطح یک روستایی، یک میلیارد تومان خسارت متفرقه و 600 میلیون تومان در زمینه پزشک خانواده شهری پرداخت شده است.

او گفت: تلاش ما این است که افراد فاقد بیمه را حداقل در یکی از صندوق های بیمه ای خود عضو کنیم که در این زمینه سازمان برنامه جامعی را در دست اجرا دارد.

اربابی گفت: براساس برآوردها تعداد افراد فاقد بیمه در خراسان جنوبی به نسبت کشور بسیار پایین است، اما حدود 5 تا 10 هزار نفر فاقد بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طی یک ماه گذشته با حضور در محلات مساجد و با مشارکت سایر دستگاه های متولی، 20 نفر از افراد فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته اند.

او گفت: 100 درصد هزینه درمان بیماران خاص از طریق بیمه سلامت پرداخت شده است.

اربابی گفت: همه خدماتی که در فهرست سامانه بیمه سلامت تعریف شده را به صورت رایگان ارائه می دهیم، اما گاهی بیماران نسبت به خرید دارو خارج از فهرست اقدام می کنند که هزینه آن پرداخت نمی شود و هیچ محدودیتی در ارائه خدمات به بیماران خاص بر اساس فهرست خدمات بیمه وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 80 درصد از طرح پزشک خانواده در استان اجرایی شده و تلاش ما این است که تا فروردین و اردیبهشت سال آینده این طرح به طور کامل اجرایی شود.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1848

به "600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 هزار نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید