10 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین روش های افزایش فروش

به گزارش بلندانیوز، در دنیای رقابتی امروز، نمی توان همچون گذشته به راحتی کسب و کار خود را گسترش داد و محصولات آن را فروخت. برای این کار باید بسیار متمایزتر از رقبا بود و واقعاً حرفی برای گفتن داشت. اگر شما هم کسب و کاری دارید و به دنبال روش های افزایش فروش محصولات و خدمات تان هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب 10 روش برای افزایش فروش را شرح خواهیم داد.

10 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین روش های افزایش فروش

روش های افزایش فروش

1. کشف نیاز مردم

یکی از وظایف مهندس فروش، تحقیق و کشف نیازهای مردم است. درک این موضوع که مردم در سطح جامعه چه نیازهایی دارند و محصولات و خدمات شما چگونه می تواند راستا رشد آن ها را هموار کند، یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش است. مهندس فروش می تواند با تحقیق در بازار، دنیای دیجیتال، شبکه های اجتماعی، تحقیقات بازار و… نیاز مردم را پیدا کند و با استفاده از آن فروش محصولات را بالا ببرد.

2. بازاریابی

بازاریابی انواع مختلفی مانند بازاریابی حضوری، دیجیتالی، تلفنی و… دارد. برای موفقیت در بازاریابی، باید اصول اساسی آن را رعایت کنید. از مهم ترین اصول بازاریابی این است که بتوان به شیوه ای صحیح محصول یا خدمات را به مشتری معرفی کرد و با ایجاد اطمینان خاطر از کیفیت محصول برای رفع نیازهایی که دارد، او را قانع به خرید کرد.

3. بازاریابی دیجیتال

امروزه داشتن وب سایت یکی از اصلی ترین نیازهای هر کسب و کار است. معرفی محصول از طریق فضای دیجیتال قطعاً راندمان بالایی خواهد داشت، اما یک وب سایت به خودی خود نمی تواند موجب افزایش فروش شود. برای این کار باید محتوا تولید کنید. محتوای متنی، صوتی، ویدئویی و هر نوع دیگری از محتوا که بتواند به معرفی محصول بپردازد، حتماً میزان فروش را بالا می برد.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان روش های افزایش فروش از طریق فضای دیجیتال استفاده کنید. برای محصولات خود در شبکه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر و… صفحه اختصاصی درست کنید و در آن جا نیز با تولید محتوای حرفه ای، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید.

افزایش فروش با بازاریابی دیجیتال

4. بازاریابی تلفنی

شاید فکر کنید بازاریابی تلفنی دیگر منسوخ شده و کاربردی ندارد، اما برقراری ارتباط تلفنی با مشتری می تواند احساس مهم بودن در آن ها ایجاد کند. در واقع ارتباط انسان با انسان نسبت به ایجاد این ارتباط در دنیای مجازی، احساس بهتری در مشتری ایجاد خواهد کرد. همچنین از این طریق می توانید به مشتریان ثابت کنید که وجود آن ها برای شما اهمیت دارد.

از طرفی ارتباط تلفنی نباید خیلی طولانی باشد و برای مردم ایجاد مزاحمت کند. در این حالت بازاریابی تلفنی می تواند نتیجه عکس بدهد. بنابراین سعی کنید در کوتاه ترین زمان ممکن و با خوش رویی، اصل مطلب را به او انتقال دهید و محصول را کاملاً صادقانه معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین فنون مذاکره در بازاریابی و فروش برای افزایش فروش

5. بازاریابی مناسبتی

حتماً تا به حال مشاهده کرده اید که در روزهایی خاص یا دوره ای خاص از سال، میزان فروش برخی محصولات افزایش می یابد. در حقیقت برخی مناسبت های خاصی مانند روز ازدواج، روز مادر، روز پدر، روز پزشک، روز پرستار، روز معلم و… فروش اقلامی خاص افزایش چشم گیری می یابد.

کسب و کار شما چه محصولاتی تولید می کند؟ در کدام یک از مناسبت های خاص، می توانید فروش خود را بیشتر کنید؟ باید در رابطه با این موضوع تحقیق کنید و در آن روز خاص بسیار بیشتر از روزهای عادی محصول خود را معرفی کنید. به این کار، بازاریابی مناسبتی گفته می شود. استفاده از بازایابی مناسبتی نیز به عنوان یکی از روش های افزایش فروش می تواند فروش محصولات را افزایش دهد.

روش های افزایش فروش - تبلیغات

6. تبلیغات

تبلیغات هم به عنوان یکی از روش های مؤثر در افزایش فروش به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما باید توجه کنید که تبلیغات با بازاریابی برابر نیست. تبلیغ به معنای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و جویا شدن نظرات آن ها در رابطه با کیفیت محصولات و خدمات است. زمانی که بر نظر مشتریان آگاه شدید، می توانید از آن ها به عنوان سازنده ترین روش ها برای ارتقاء کیفیت محصولات و در نتیجه افزایش فروش استفاده کنید.

7. قیمت گذاری هوشمندانه

تخفیف دریافت یکی از لذت بخش ترین دستاوردهایی است که موجب احساس غرور بسیاری از مشتریان می شود! اما با این حال یکی از ضررهای پنهان هر کسب و کاری است. باید سعی کنید تا حد امکان، قیمت مناسب برای محصولات خود در نظر بگیرید. نیازی نیست نگران قیمت سایر محصولات مشابه در بازار باشید. زیرا تقریباً همه افراد قبل از خرید، قیمت را مقایسه می کنند و زمانی که ببینند محصول شما مناسب ترین قیمت را دارد، حتماً تمایل خواهند داشت از شما خرید کنند.

همچنین می توانید از روش های احساسی هم در قیمت گذاری استفاده کنید. به طور مثال قیمت 14900 تومان نسبت به 15000 تومان، از دیدگاه مشتری بسیار دقیق و بهتر است. چنین کاری، این احساس را در مشتری ایجاد می کند که شما در کارتان دقیق و قابل اعتماد هستید.

توجه به همه مشتریان

8. توجه به تمام مشتریان

گاهی اوقات تمام تمرکز تیم مدیریت فروش، به جذب مخاطب جدید معطوف می شود، اما به همان اندازه ای که جذب مخاطب جدید مهم است، توجه به مشتریان قدیمی نیز اهمیت دارد. مشتریان قدیمی یکی از مهم ترین منابع درآمد شما هستند و باید سعی کنید آن ها را از دست ندهید. می توانید گاهاً با دادن هدایایی از آن ها قدردانی کنید و بدین گونه آن ها را حفظ و به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.

گاهی اوقات تعدادی از مشتریان پس از چند خرید، دیگر خریدی از شما انجام نمی دهند. به چنین حالتی مشتری خاموش گفته می شود. یکی از روش های افزایش فروش توجه به همه مشتریان، از جمله مشتریان خاموش است. می توانید از طریق تماس تلفنی یا ایمیل، دلایل عدم همکاری آن ها را جویا شده و در صورت امکان، مشکل را رفع کنید و مشتریان خاموش را دوباره به لیست مشتریان فعال خود بازگردانید.

9. خدمات پس از فروش

یکی از بهترین فرصت های پیشی دریافت از رقبا، به خصوص در ایران، ارائه خدمات پس از فروش قوی است. حتماً شما هم تجربه کرده اید پس از آن که محصولی را خریداری می کنید و مسئله ای برای آن پیش می آید، با مراجعه به کنندگی خدمات پس از فروش محصول جواب چندان جالبی از سوی آن ها دریافت نمی کنید. به همین دلیل اگر خدمات پس از فروش کسب و کار شما قوی باشد، می توانید رضایت مشتریان را جلب کرده و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

برای این کار می توانید کیفیت محصولات خود را پیگیری کنید، یا اگر مسئله ای در محصول پیش می آید و مشتری به شما مراجعه می کند، پیگیر علت مشکل و رفع سریع آن باشید. از این قبیل کارها می تواند احساس اعتماد در مشتری ایجاد کرده و رضایت او را جلب کند.

استفاده از اصول روانشناسی فروش

10. استفاده از اصول روانشناسی فروش

تحقیقات ثابت کرده است بیش از 80 درصد خریدهای ما احساسی است. در واقع نیاز واقعی نیست که مردم را سمت خرید چیزی سوق می دهد، بلکه احساس نیاز است که این کار را انجام می دهد. شما می توانید از این نکته برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید.

طبق اصول روانشناسی فروش، باید سعی کنید احساسات مشتری را برانگیخته کنید. در این صورت مشاهده می کنید که تا چه حدی احساسات در فروش مؤثر هستند. به طور مثال اگر روی محصول خود بر چسب تنها سه عدد باقی مانده بزنید، مشتری احساس فوریت بیشتری می کند و می خواهد هر چه سریع تر و قبل از اتمام محصول آن را خریداری کند.

به علاوه، می توانید از قدرت کلمات نیز برای تأثیرگذاری روی احساسات مشتریان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قیمت محصول را همراه با کلمه تنها بیاورید، مشتری احساس می کند که قیمت واقعاً مناسب است و با رضایت بیشتری مبلغ را پرداخت می کند. مثلاً می توانید قیمت محصولات را با برچسب تنها 20 هزار تومان بزنید و احساس ارزان بودن کالا را در مشتری ایجاد کنید.

کلام آخر

روش های افزایش فروش بسیار زیاد هستند، اما یکی از عوامل مهمی که معمولاً نادیده گرفته می شود، داشتن تیم فروش قدرتمند است. اغلب صاحبان کسب و کار فکر می کنند که اگر تبلیغات، بازاریابی و… داشته باشند کافی است، در حالی که تیم فروش قوی برای پشتیبانی از تبلیغات و به ثمر رسیدن آنها امری ضروری محسوب می شود. بنابراین قبل از هر کاری باید یک تیم فروش خوب داشت. در این رابطه مطلب چگونه یک تیم قوی برای فروش بسازیم؟ می تواند نکات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد. در خاتمه لطفاً از قلم نیاندازید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 993

به "10 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین روش های افزایش فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین روش های افزایش فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید