گردهمایی ملی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور در سنندج برگزار شد

به گزارش بلندانیوز، اولین جشن و دورهمی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور با حضور جمعی از فعالان گردشگری و مدیران برگزار شد.

گردهمایی ملی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در افتتاحیه این نشست که در دانشگاه کردستان برگزار گشت، گفت: جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری استان کردستان یکی از تشکل های فعال در عرصه گردشگری است.

او اضافه نمود: این تشکل در سال 96 تأسیس شد و با حضور 30 نفر از راهنمایان، فعالیت رسمی خود را با کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان آغاز کرد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین گردهمایی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری در سنندج، گفت: امید است این جلسات دارای خروجی مثبت باشد و زمینه آشنایی با فرهنگ های مختلف و رونق گردشگری را فراهم سازد.

او با ذکر اینکه جامعه راهنمایان تشکلی جدید است، شرح داد: کردستان جرو اولین استان هایی است که با این مسئله به خوبی برخورد کرد و از پیشگامان این عرصه است.

علوی با بیان اینکه بسیاری در تلاش بری جلوگیری از شکل گیری این تشکل و سنگ اندازی بودند، ادامه داد: خوشبختانه این تلاش مسکوت ماند و تشکل جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری استان کردستان تشکیل شد.

او با اعلام اینکه وقتی یک تشکل به صورت منفعل باشد دچار رکورد خواهد شد، اضافه نمود: زمانی که این اتفاق بیفتد رقابت و پویایی نیز از میان خواهد رفت.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در ادامه راهنمایان گردشگری را چراغ های اصلی گردشگری توصیف کرد و گفت: بدون وجود راهنمایان، گردشگری به سان خانه ای تاریک خواهد بود.

او در پایان با تأکید بر لزوم توجه به پتانسیل لیدرها و راهنمایان گردشگری، یادآور شد: بسیاری از راهنمایان گردشگری می توانند خود یک ظرفیت برای جذب گردشگر باشند.

حمید اسکندری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت از تشکل گرایی در صنعت گردشگری استان، نقش نهادهای مدنی در این عرصه را مهم اعلام کرد.

او اظهار کرد: امیدوارم این گردهمایی زمینه های لازم را برای آشنایی هرچه بیشتر راهنمایان گردشگری کشور با فرهنگ، سنن و آیین های استان کردستان فراهم کرده باشد.

او همچنین اظهار امیدواری کرد، اعضای جامعه حرفه ای گردشگری کشور تورهایی را به سمت استان کردستان هدایت کنند و روز به روز شاهد تقویت فعالیت جامعه حرفه ای گردشگران باشیم.

اسکندری گفت: سازمان میراث فرهنگی کردستان از تورهای بالای دو روز حمایت ویژه می کند و این تورها چه از طرف دفاتر گردشگری و چه از طرف راهنمایان گردشگری برگزار شوند از تخفیفات مراکز اقامتی و حمایت های رفاهی این سازمان بهره مند خواهند شد.

راشین جمشیدی عضو هیات مدیره جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: نخستین گردهمایی راهنمایان گردشگری جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور طی سه روز در سنندج برگزار گشت و راهنمایان حرفه ای کشور در این گردهمایی حضور داشتند و زیر نظر اساتید برجسته کشوری با مباحث تخصصی حوزه گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، طبیعت گردی و پتانسیل های نهفته در استان کردستان شامل فرهنگ، آیین ها، پوشش و جاذبه های طبیعی بکر این استان آشنا شدند.

او اضافه نمود: معرفی کردستان به ایران و جهان هدف اصلی این گردهمایی برای جذب توریست به استان با بهره مندی از توانمندی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 36

به "گردهمایی ملی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور در سنندج برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی ملی جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کشور در سنندج برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید