کدام زیرمجموعه های وزارت صمت هنوز به پنجره ملی خدمات متصل نشده اند؟

به گزارش بلندانیوز، از وزارت صمت دو سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سامانه جامع تجارت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند، اما اتصال خدمات سایر دستگاه ها روند آهسته ای دارد.

کدام زیرمجموعه های وزارت صمت هنوز به پنجره ملی خدمات متصل نشده اند؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در جهت آماده سازی و بهره برداری قرار گرفته است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا سرانجام شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است. از این تعداد ، 136 دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا به امروز 96 دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل نموده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

برای وزارت صنعت، معدن و تجارت 381 خدمت در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی دولت تعریف شده که مجموع خدمات 12 دستگاه است. مانند دیگر وزارت خانه ها هم بخشی از مجوز ها به وسیله درگاه ملی مجوز ها انجام خواهد شد. از بین دستگاه های تابعه این وزارت خانه، 10 مورد مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند. اما اگر سری به این پنجره بزنیم و به بخش مربوط به وزارت صمت مراجعه کنیم، تنها دو گزینه قابل مشاهده است که یکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است و در گزینه دیگر هم سامانه جامع تجارت ایران قرار گرفته است.

این دو سامانه خدمات زیادی دارند، اما خدمات دیگری هم مثل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان، سازمان توسعه تجارت، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی هستند که هنوز در بخش مربوط به وزارت صمت در پنجره دیده نمی شوند. از طرفی وزارت صمت پنجره واحد خدمات خود را به نشانی khedmat.mimt.gov.ir راه اندازی نموده، اما از اتصال این سامانه هم به پنجره ملی خدمات خبری نیست.

در نهمین دوره ارزیابی توسعه الکترونیک که مربوط به خرداد ماه است، این وزارت خانه عملکرد چشمگیری نداشت و به نظر می رسد روند اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در وزارت صمت به کندی پیش می رود.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1947

به "کدام زیرمجموعه های وزارت صمت هنوز به پنجره ملی خدمات متصل نشده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام زیرمجموعه های وزارت صمت هنوز به پنجره ملی خدمات متصل نشده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید