کاهش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 75 میلیون لیتر

به گزارش بلندانیوز، به دنبال اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در آذرماه به 75 میلیون لیتر رسید.

کاهش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 75 میلیون لیتر

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اعلام شده است.

آن طورکه امیر وکیل زاده - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران - اعلام کرده است میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در بازه زمانی 30 روزه آذرماه به 75 میلیون و 500 هزار لیتر رسیده است که این مقدار با توجه به مدت مشابه پارسال با 89 میلیون و 800 هزار لیتر، 15.9 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: کاهش حدود 16 درصدی مصرف بنزین با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در حالی اتفاق افتاده است که میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال 98، حدود 94.4 میلیون لیتر بوده است و در مقایسه با میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال 97 با 89 میلیون و 700 هزار لیتر، 6.1 درصد رشد یافته بود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، وکیل زاده با اشاره به این که میانگین روزانه مصرف بنزین از نخستین روز اجرای طرح سهمیه بندی بنزین (جمعه، 24 آبان ماه) تا سرانجام روز شنبه، 30 آذرماه امسال 76 میلیون لیتر بوده است، اضافه نمود: در آذرماه امسال به طور میانگین روزانه 134 میلیون و 400 هزار لیتر گازوئیل در کشور مصرف شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 41.3 درصد رشد نشان می دهد.

بیژن زنگنه - وزیر نفت - پیش از این مهار مصرف و افزایش توان صادراتی کشور را از مهم ترین اهداف اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور عنوان کرده بود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم پیشتر پیش بینی کرده بود با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین کشور در بازه زمانی سه، چهار ماه آینده 8 تا 10 درصد کاهش یابد، اما به نظر می رسد هنوز نتیجه گیری در این باره زود است و باید باز هم منتظر ماند تا در درازمدت رقم واقعی و ثابت کاهش مصرف بنزین در کشور با اجرای این طرح معین شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 397

به "کاهش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 75 میلیون لیتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به 75 میلیون لیتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید