پیدا شدن نمادی اسرارآمیز در نقاشی 20 هزار ساله ، عکس

به گزارش بلندانیوز، ایرنا نوشت: محققان در نقاشی های یک غار 20هزارساله، نوعی خط کشف کردند.

پیدا شدن نمادی اسرارآمیز در نقاشی 20 هزار ساله ، عکس

محققان معتقدند این

نیانوشتار اولین شکل از نوعی خط است که تا به حال یافته اند. سامانه نیانوشتار شامل نشانه ها و علایمی باستانی است که اطلاعات محدود را منتقل می نماید.

شکارچیان دوره پارینه سنگی از نمادهایی که روی دیوارها نقش بسته بودند برای انتقال اطلاعات ضروری برای بقا استفاده می کردند. محققان معتقدند آن ها احتمالاً گزارشی از فصل های جفت گیری حیوانات را ارائه می نمایند که بر اساس ماه های قمری سازماندهی شده است.

دوران پارینه سنگی قدیمی ترین دوران ماقبل تاریخ انسان و فرهنگ مادی انسانی و دورانی است که در آن انسان برای نخستین بار از ابزار سنگی دست ساز استفاده کرد. این یک یافته جالب است؛ زیرا نشان می دهد کهن ترین شکل نوشتار انسان حدود 14هزار سال قدیمی تر است.

یکی از علایم آنالیز شده در این پژوهش

محققان در مقاله منتشرشده خود می نویسند: ما در اینجا به حروف و جملات نگاه نمی کنیم؛ اما این علامت گذاری ها نشان دهنده یک واحد معنایی کامل است.

این تیم بیش از 800 رشته نقطه، خط و اشکال Y را آنالیز کردند که در غارنگاره ها در سراسر اروپا پس از آخرین عصر یخبندان یافت شده بود. این علایم اغلب در کنار حیوانات قرار می گرفتند که در فرایند رمزگشایی آن ها بسیار مهم بود.

یافته های محققان حاکی از این است که شکارچیان عصر یخبندان رویدادها را برای آینده ثبت می کردند. همه محققان هنوز مطمئن نیستند که این علایم به تقویم فصل جفت گیری اشاره دارند یا نوعی خط را نشان می دهند. بعضی از آن ها معتقدند این علامت گذاری ها یک مرحله میانی بین نمادگذاری ساده تر و یک سیستم نوشتاری کامل هستند.

نوشتن به شکل امروزی، از ناحیه سومر در بین النهرین در حدود 3300 سال قبل از میلاد پدیدار شد و در ابتدا از تصاویر به عنوان حروف استفاده شد. کشف تازه، نشان می دهد که تاریخچه خط خطی کردن روی سنگ احتمالاً به زمان بسیار دورتری برمی شود.

یکی از باستان شناسان دانشگاه دورهام در انگلیس می گوید: این پژوهش نشان می دهد شکارچیان عصر یخبندان اولین کسانی بودند که از یک تقویم روشمند و علایم برای ثبت اطلاعات درباره رویدادهای مهم زیست محیطی در آن تقویم استفاده می کردند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1986

به "پیدا شدن نمادی اسرارآمیز در نقاشی 20 هزار ساله ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن نمادی اسرارآمیز در نقاشی 20 هزار ساله ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید