تور فیلیپین: پارک برنهم، یکی از مهمترین جاذبه های فیلیپین

به گزارش بلندانیوز، پارک برنهم | Burnham Park در شهر باگیو در فیلیپین

باگیو (Baguio) یکی از شهرهای بزرگ فیلیپین است که جاذبه ای زیبا و معروف را در خود جای داده است: پارک برنهم (Burnham Park)، پارکی تاریخی که در پایین شهر قرار گرفته است و به وسیله معماری به نام دانیل برنهم ساخته شده است. این پارک با درختان سرسبز و سربفلک کشیده و دریاچه ای مصنوعی، گردشگران زیادی را برای گذراندن یک عصر فرحبخش به خود جذب می نماید. برای آشنایی بیشتر با پارک برنهم در فیلیپین در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور فیلیپین: پارک برنهم، یکی از مهمترین جاذبه های فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

چشم اندازهای پارک برنهم

شهر باگیو در فیلیپین با آب و هوای ملایم خود مقصد گردشگری مجذوب نماینده برای کسانی ست که در پی تفریح و استراحت اند و پارک برنهم در این شهر جاذبه ای مهم برای دور شدن از محیط های شهری و آرامش در میان طبیعت است. پارک، مشرف به بلندترین کوه منطقه یعنی کوه کابویائو (Kabuyao) واقع شده است و در آن دریاچه ای دیدنی، فضاهای چمن کاری شده، درختان سرسبز، پیاده روهای زیبا و گل کاری های دیدنی وجود دارد. در طول بارندگی های موسمی یعنی از خرداد تا شهریور پارک معمولا در مهی غلیظ فر رفته و حالتی مرموز و اسرارآمیز به خود می گیرد اما در خاتمه فصل بارندگی های موسمی به یکباره به گلستانی از گل های رنگارنگ و خوشبو تبدیل می گردد.

گل های رز، مینای چمنی و گل های رنگارنگ زیادی در محیط معتدل پارک برنهم می رویند که چشم اندازهای مجذوب نمایندهی را برای آن ایجاد نموده اند. باغ گل رز یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های این پارک است جایی با صدها شاخه گل رز که مثل قطعه ای از بهشت می ماند و گردشگران زیادی در کنار آن عکس های زیبا می گیرند. باغ رز در ورودی شمالی پارک واقع شده است یعنی همان جایی که مجسمه نیم تنه دانیال برنهم قرار داده شده است. در سال 2013 در این محل یک فواره رقصان تعبیه شده که زیبایی چشم اندازهای پارک را دوچندان نموده است. در جنوبی ترین قسمت پارک در گذشته تعداد زیادی از گونه های درختان صنوبر از نقاط مختلف دینیا وجود داشت که امروز به جز گونه های داخلی، بقیه از بین رفته اند.

تاریخچه پارک برنهم

پارک به نام دانیل برنهم، معمار آمریکایی نامگذاری شده، کسی که طراحی شهر و پارک را به طور همزمان انجام داد. پارک قدمتی بیش از 100 سال دارد و ساخت آن در حوالی سال 1904 آغاز شده است. پارک در احاطه ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته و در سالیان اخیر به خاطر ساخت و سازهای شهری کوچکتر از مساحت اولیه اش شده است. در زلزله سال 1990 این پارک به پناهگاه مهم افراد زلزله زده شهر تبدیل شد و نقش مهمی پیدا نموده بود. پارک برنهم با مساحت 32.84 هکتار در مرکز شهر واقع شده است و با توجه به موقعیت مرکزی اش از جاذبه های ارزشمند شهر به شمار می رود به طوری که تا به امروز یکی از محبوب ترین و معروف ترین پارک های فیلیپین بوده و همواره گردشگران زیادی برای فرار از شلوغی های شهر به آنجا می فرایند.

پوشش گیاهی پارک برنهم

حدود 3004 گونه گیاهی مجزا در این پارک شناسایی شده که در میان آن ها درختان، بوته ها، گیاهان دارویی و … به چشم می خورد. در مجاورت این پارک حدود 2600 درخت کاشته شده که بیشتر آن ها در اطراف پیست اسکیت هستند. اگر مجذوب گل ها و گیاهان بومی این ناحیه شده اید به بخش غربی پارک بروید، در آنجا گلخانه ای هست که گل ها و گیاهان را با قیمت مناسب به فروش می رسانند. این گلخانه مخصوص گل های ارکیده است هرچند که انواع دیگری از گل ها هم در آن پرورش داده می شوند.

تفریحات پارک

  • قایق سواری در دریاچه

مهمترین جاذبه این پارک دریاچه ای زیبا و مصنوعی در مرکز آن است که آب و هوای پارک را لطیف و خنک نموده و زیبایی غیر قابل وصفی به چشم اندازهای پارک داده است. این دریاچه که حدود یک قرن پیش ساخته شده در سال 2013 لایروبی شد و امروز عمق آن به حدود 3 متر می رسد و می توانید با کرایه قایق، چند دقیقه ای را در فضای دریاچه قایق سواری کنید. دریاچه، زیستگاه تعدادی از ماهی های مختلف است و رنگ آن به خصوص در فصل تابستان به علت رشد جلبک ها و حرکت مداوم قایق ها، قرمز قهوه ای ست.

  • پیاده روی

در پارک راستاهای زیبایی برای پیاده روی وجود دارد که در احاطه درختان سربفلک کشیده، چمن کاری ها و گل کاری های دیدنی هستند. در این راستاها پیاده روی کنید، اکسیژن خالص استشمام کنید و از تماشای چشم اندازهای اطراف لذت ببرید. پارک جایی تماشایی برای پیاده روی و عکس گرفتن در کنار گل ها و فضای سبز است و در راستا، افراد زیادی را می بینید که در بر روی جایگاه های پارک نشسته و در حال استراحت هستند.

  • اسکیت سواری

در گوشه ای از پارک پیستی مخصوص برای اسکیت هست که گردشگران زیادی از آن استفاده می نمایند. در اطراف این پیست درختان زیادی می بینید که هم فضا را تلطیف نموده اند و هم چشم اندازهای بی نظیر به وجود آورده اند.

  • دوچرخه سواری و ماشین سواری

پارک یک سری ماشین های موتوری کوچک دارند که می توانید در فضای مخصوص اطراف دریاچه با آن ها بازی کنید. در این راستا وسایلی مثل دوچرخه و موتورهایی برای بچه ها هم برای کرایه وجود دارد.

  • ورزش های گروهی

در بخش شرقی پارک یک زمین فوتبال به همراه زمین تنیس و بستکبال وجود دارد که امکان ورزش های گروهی و مفرح را برایتان مهیا نموده است و به خصوص در آخر هفته ها افراد زیادی را در آنجا در حال بازی می بینید.

  • زمین بازی بچه ها

پارک محوطه ای مخصوص برای بازی بچه ها دارد که می توانید بچه ها را برای تفریح به آنجا ببرید. زمین بازی بچه ها در بخش غربی پارک واقع شده است و به خصوص در فصل تابستان خانواده های زیادی بچه ها خود را برای بازی به این قسمت از پارک می آورند.

  • تماشای مرنام فرهنگی

در روزهای مشخصی از سال در این پارک مرنامی مثل برگزاری کنسرت انجام می گردد که می توانید در آن ها شرکت کنید و با فرهنگ افراد این ناحیه بیشتر آشنا شوید.

منبع: traveltips.usatoday.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1753

به "تور فیلیپین: پارک برنهم، یکی از مهمترین جاذبه های فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: پارک برنهم، یکی از مهمترین جاذبه های فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید