هشدار پلیس درمورد پرداخت بیعانه برای آگهی های آنلاین

به گزارش بلندانیوز، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به پرداخت بیعانه در خریدها و آگهی های اینترنتی هشدار داد.

هشدار پلیس درمورد پرداخت بیعانه برای آگهی های آنلاین

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی در تبادل نظر با ایسنا درباره انتشار آگهی بعضی خدمات و کالاها در فضای مجازی گفت: در مواردی مشاهده شده که بعضی افراد سودجو اقدام به انتشار آگهی مربوط به فروش کالا یا ارائه خدماتی خاص در شبکه های اجتماعی یا بعضی از سایت های انتشار آگهی نموده و مبلغی که برای آن اعلام می نمایند کمتر از مبلغ معمول است. همین موضوع نیز سبب می گردد تا کاربران تصور نمایند تا با موردی استثنایی روبه رو شده و برای خرید آن عجله به خرج دهند.

وی ادامه داد: همین عجله سبب می گردد تا افراد سودجو از کاربر بخواهند که مبلغی را به عنوان بیعانه به حساب آنان واریز کند که همین موضوع در مواردی می تواند منجر به کلاهبرداری از کاربران گردد چرا که اساسا بعد از دریافت بیعانه دیگر خبری از فروشنده نمی گردد.

رجبی به همین دلیل به شهروندان هشدار داد که پس از انتخاب کالا یا خدمات مورد نظرشان در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن کالاها، اقدام به پرداخت بیعانه ننمایند و حتما قبل از هرگونه واریز وجه، از صحت آگهی و هویت آگهی دهنده مطمئن شوند و مبلغ را پس از رؤیت و تحویل کالا پرداخت نمایند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا اضافه نمود: ضروری است که شهروندان توجه داشته باشند که پس از دریافت کالا از فروشنده حتما رسید آن را هم دریافت نمایند تا اگر کالا، معیوب یا مسروقه بود بتوانند فرد فروشنده را معرفی نموده و یا برای رسیدگی قضایی مستندات لازم را در اختیار داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 880

به "هشدار پلیس درمورد پرداخت بیعانه برای آگهی های آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس درمورد پرداخت بیعانه برای آگهی های آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید