اندازه تشعشعات دکل های مخابراتی کشور پایین تراز استانداردهای جهانی

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور در جمع خبرنگاران درباره موضوع شکایت برخی از افراد در سامانه 195 و رسیدگی به موضوع مشکل آنتن دهی گفت: برخی از وقت ها برخی از مسائل احتیاج به پیگیری اشخاص نیز دارد از جمله همین موردی که در 195 ذکر شده است.

اندازه تشعشعات دکل های مخابراتی کشور پایین تراز استانداردهای جهانی

وی اضافه نمود: یک مورد بود که فردی به من پیغام داده بود که در محل ما یک دکل BTS بوده و جمع شده و به من قول داده بودند که تا آخر سال دوباره نصب می گردد اما من را دوباره به زمان دیگری حواله داده اند. من این مورد را شخصاً پیگیری کردم و متوجه شدم که اهالی محل اجازه نصب دکل BTS و تجهیزات مخابراتی اپراتورها را نمی دهند. بنابراین اشخاص باید این موضوع را پیگیری نمایند و در نهایت اهالی محل را راضی نمایند، زیرا مسائل این چنینی از اراده وزارت ارتباطات خارج است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: موضوع نصب دکل ها نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

وی گفت: بعضی از مردم تصورشان این است که آنتی های BTS (بی تی اس) مضر هستند در حالی که بارها گفته ایم این گونه نیست و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها مقدار گیری نموده اند و به طور روتین هم این کار در حال اجرا است.

زارع پور تاکید نمود: اندازه تشعشعات دکل های BTS در ایران از استاندارهای جهانی هم پایین تر است و خیال مردم را راحت کنیم که هیچ ضرری برای سلامتی ندارد چون همین شبهه باعث می گردد که اهالی یک محل اجازه نصب دکل را ندهند.

وی گفت: من در بازید از یکی استان ها در محلی متوجه شدم که گروهی آمده بودند و می گفتند که موبایل ها آنتن نمی دهد و گروهی دیگر می گفتند دکل ها را جمع کنید ضرر دارد. بنابراین این موضوع نیازمند تبیین است تا خیال مردم را از نبود ضرر این دکل ها راحت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2029

به "اندازه تشعشعات دکل های مخابراتی کشور پایین تراز استانداردهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه تشعشعات دکل های مخابراتی کشور پایین تراز استانداردهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید