معرفی قطار 4 ستاره پرستو بن ریل، مالی ترین قطار اهواز

به گزارش بلندانیوز، شرکت رجا تنها شرکت ناوگان حمل و نقل ریلی کشور نیست! یکی از بهترین های ناوگان ریلی کشور، راه آهن شرقی بنیاد با 131 دستگاه واگن مسافربری است. شرکت راه آهن شرقی بنیاد از همان سال هایی که تاسیس شد تاکنون، با قطارهای سریع السیرش شناخته می گردد. این شرکت قطاری امروزه نام تجاری بن ریل را برای خود برگزیده است. اگر به واگن های این قطار نگاهی بیندازید، علامت تجاری آن را روی واگن ها خواهید دید. قطار پرستو بن ریل یکی از معروف ترین قطارهای این ناوگان ریلی است که در مسیرهای ریلی کشور حرکت می نماید. نام این قطار در سال 1398 به قطار کرخه تغییر پیدا کرد.

معرفی قطار 4 ستاره پرستو بن ریل، مالی ترین قطار اهواز

در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران شما خوانندگان را با تمام امکانات قطار پرستو 4 ستاره آشنا می کنیم. از کوپه های 4 تخته آن می گوییم و قطارهای شبیه به آن را نام می بریم.

آشنایی با شرکت بن ریل و قطارهای 4 تخته آن

شرکت راه آهن بن ریل از سال 1370 فعالیت خود را تنها در محور مشهد تهران آغاز کرد. در سال 1373 به ناوگان و راستاهای خود اضافه نمود و اکنون به یکی از ناوگان های محبوب کشور تبدیل شده است. قطار چهار ستاره پرستو یکی از بهترین قطارهای 4ستاره بن ریل است که ابتدا خریداری شد. این قطار در واقع همان قطار پلور سبز رجا یا قطار امید رجاست که در ناوگان بن ریل قرار گرفته است. نام پرستو برای این قطار انتخابی هوشمندانه است. چرا که قطار پرستو بن ریل ابتدا در راستا تهران به مشهد حرکت می کرد. قطاری که به مالی ترین و به صرفه ترین قطار در راستا تهران مشهد مشهور است.

بیشتر واگن ها و قطارهای بن ریل کوپه های 4 تخته دارند. قطار سروش پلور و سروش پارسی، قطار غزال، قطار 4 تخته پرستو (کرخه) و قطار سفیر نام قطارهای این شرکت هستند.

امکانات قطار پرستو، ارزان ترین قطار به نسبت پارسی و غزال

شرکت بن ریل با ارائه بهترین خدمات به مسافران سعی دارد تا کیفیت قطارهای خود را بالا ببرد. به همین خاطر مسافرانی که بلیط قطار 4 تخته پرستو را خریداری می نمایند، با یک تیر دو نشان می زنند. واگن ها به 10 کوپه تقسیم شده اند و البته یک نیم کوپه مهماندار هم دارند. هر کوپه برای پذیرایی از 4 مهمان تجهیز شده اند. 2 نمایشگر در هر کوپه دیده می گردد. شیشه های تمام قطار دو جداره بوده تا از ورود سر و صدای حرکت قطار روی ریل به داخل جلوگیری نمایند. بنابراین با آرامش می توانید در هر کوپه ای غذای خود را سفارش دهید.

طراحی جایگاه ها و تخت های مسافران، قطار لوکس درجه یک پرستو را از قطارهای پلور سبز یا امید جدا می نماید. کوپه ها و پارچه ملافه روی جایگاه ها آبی رنگ و خالدار هستند. تمام جایگاه ها با روکش های آبی طرح دار پوشانده شده اند. در هر واگن، دو آینه، یک سطل زباله و نردبانی کنار پنجره بازشو وجود دارد. برای زیبا شدن درون کوپه ها، از طراحی چوبی استفاده شده و جلوه ای کلاسیک به فضا داده اند. ترکیب رنگ های آبی جایگاه ها با قرمز چوب و پرده ها، فضایی جذاب برای مسافرت به مشهد ساخته است.

میز پذیرایی مابین دو جایگاه کناری با قابلیت تاشو قرار گرفته است. دسته جایگاه ها هم تا شده و در کنار دیواره های کوپه قطار پرستو قرار می گیرند. هر جایگاه تکیه گاهی برای قرار دریافت گردن و سر دارد.

خدمات پذیرایی در قطار 4 تخته پرستو

امکانات پذیرایی رایگان که با خرید بلیط قطار پرستو به مسافران تعلق می گیرد را در جدول زیر آورده ایم. این امکانات تعیین نماینده تفاوت قطار پرستو 4 ستاره با دیگر قطارهای بن ریل است.

از بابت غذای درون قطار مطمئن باشید. چرا که یکی از بهترین و معروف ترین کیترینگ های تهران به نام غذای فارسی خریداری می گردد. در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی، انواع سالادها و اسنک ها را به همراه نوشیدنی خواهید یافت. حتی امکان سفارش آنلاین و به همراه خرید بلیط قطار پرستو بن ریل هم دارید. اضافه نمودن هزینه غذا روی قیمت بلیط قطار پرستو به وسیله سایت بن ریل امکانپذیر است. برای رزرو غذای آنلاین باید هزینه را هنگام رزرو بپردازید.

تعیینات عمومی قطارهای 4 تخته بن ریل مانند پرستو

به هنگام خرید بلیط می توانید غذای سفارشی خود را هم انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید. مسافران قطارهای پرستو درون قطار نیز می توانند وعده غذایی خود را انتخاب کرده و سفارش دهند. هر واگن کتابخانه ای دارد و می توانید از مهماندار کتاب سفارش بگیرید. هدفون هم در صورت درخواست به شما داده می گردد. این ویژگی های قطار پرستو درجه یک است. تعیینات زیر در تمام قطار دیده می گردد.

  • سیستم تهویه در هر کوپه
  • توزیع نشریات و روزنامه در ایام غیر تعطیل
  • سرویس خواب تمیز
  • ویلچر برای افراد احتیاجمند، مخصوصا در هنگام سوار یا پیاده شدن به قطار
  • سیستم صوتی در کوپه ها یا سالن
  • سرویس های بهداشتی فرنگی و ایرانی
  • جعبه یاری های اولیه
  • تنظیم نور درون کوپه ها به دلخواه مسافران

1- درخواست تاکسی سرویس

یکی از ویژگی های قطار پرستو 4 تخته امکان رزرو ترانسفر و تاکسی به شکل آنلاین است. نهایت 2 روز قبل از حرکت قطار از تهران می توانید تاکسی سرویس خود را خریداری کنید. مبدا را تعیین کرده و پس از پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، در روز سفر، تاکسی به دنبال شما می آید. می توانید تاکسی سرویس را همزمان با خرید بلیط قطار پرستو درخواست دهید و هزینه اش را بپردازید. همچنین امکان خریداری جداگانه از بلیط قطار هم دارید.

2- خرید کارت مترو

یکی از جذاب ترین امکاناتی که قطار پرستو 4 تخته برای خریدارانش دارد، توجه به کل سفر است. اگر به مشهد یا تهران سفر می کنید، به کارت مترو این شهرها احتیاج خواهید داشت. کارت مترو را با مبلغ استاندارد متروی تهران یا مشهد از سایت بن ریل می توانید بخرید. این هزینه را یا جداگانه می پردازید یا با هزینه بلیط قطار پرستو پرداخت می کنید. انتخاب با شماست.

3- سرویس میزبان رایگان برای افراد کم توان

سفر با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، یکی از زیبایی های سفر است. با خدمات ویژه قطار پرستو می توانید سفر را برای این عزیزان یا دیگر افراد کم توان راحت تر کنید. حداقل 2 روز قبل از سفر با خدمات بن ریل تماس بگیرید و جایگاه ویلچر یا خدمات مورد نظر خود را درخواست دهید.

  • شماره تلفن خدمات بن ریل: 41468888 021

4- سرویس رایگاه مینی بوس در مشهد

مسافرانی که با قطار پرستو به مشهد سفر می نمایند، از ایستگاه راه آهن مشهد تا حرم را می توانند مینی بوس رایگان سوار شوند. این سرویس برای مسافران ویژه است و در 30 هتل مشهور مشهد هم توقف دارد. برای انتخاب این سرویس تنها کافیست که به مهماندار واگن خود گفته و آن را ثبت یا رزرو کنید.

5- سفارش رایگان جایگاه کودک

مسافرانی که بلیط قطار 4 تخته پرستو را می خرند، می توانند جایگاه کودک هم سفارش دهند. با جایگاه کودک دیگر نگران افتادن کودک خود نیستید و مدام او را در بغل نمی گیرد. پس خودتان هم در طول سفر خسته نمی شوید. این امکان قطار 4 ستاره پرستو را از مهماندار قطار بخواهید.

خرید بلیط قطار پرستو یا کرخه در راستاهای ریلی کشور

قطار آبی رنگ پرستو در 4 راستا پر مسافر حرکت می نماید. این قطار 3 شهر را در سه نقطه کشور به یکدیگر متصل می نماید. شهرهای اهواز، مشهد و تهران از شهرهای هدف برای خرید بلیط قطار پرستو هستند. قطار پرستو یا همان قطار کرخه بن ریل از راستا تهران مشهد برداشته شد و تنها در راستاهای زیر می توان بلیط قطار کرخه را خرید. راستا قطار 4 تخته پرستو را نام می بریم.

  • راستا اهواز به مشهد و برعکس
  • راستا خرمشهر به مشهد و برعکس
  • راستا تهران به اهواز و برعکس
  • راستا تهران به خرمشهر و برعکس

جدولی برای هدایت بهتر آماده کرده ایم که زمان حرکت قطار پرستو از مقصدهای بالا و قیمت قطار پرستو را در هر راستا گفته ایم. حرکت این قطار در این راستاها، یک روز در میان انجام می گردد. قطار پرستو مشهد اهواز یا همان قطار کرخه تنها پنج شنبه ها حرکت دارد. می توانید برای هدایت بیشتر با شماره تلفن 8540-021 تماس بگیرید تا اطلاعات به روز راجع به قطارها را بپرسید.

ایستگاه های بین راهی راستا تردد قطار تهران به خرمشهر از ایستگاه های زیر می گذرد.

  • تهران، قم، اراک، شازند، ازنا، دورود، سپیددشت، اندیمشک، اهواز و خرمشهر

نام ایستگاه های بین راهی در راستا اهواز به مشهد و برعکس (که شامل ایستگاه های بین راهی تهران - مشهد هم هست) به ترتیب زیر خواهد بود.

  • اهواز، اندیمشک، سپید دشت، دورود، ازنا، شازند، اراک، تهران، سمنان، شاهرود، نیشابور و در نهایت مشهد.

در راه آهن تهران یا دیگر شهرها هم می توان قطار پرستو را خرید؟

بله. البته دقت کنید که باید در شهرهای مبدا یا مقصد راستا قطار پرستو باشید. باجه های فروش بلیط قطار در ایستگاه های راه آهن تهران، مشهد و اهواز بلیط فروشی دارند. اما حداقل یک هفته قبل از حرکت، بلیط قطار پرستو را بخرید تا معطل نشوید یا جای خالی باشد. خرید اینترنتی بلیط قطار پرستو را به خاطر راحتی اش، پیشنهاد می دهیم.

با خواندن تمام این مقاله راجع به قطار 4 تخته پرستو اهواز مشهد امکانات پیش روی خود را می شناسید. قیمت مناسب، کوپه های تمیز و امکاناتی همانند قطارهای لوکس چهار ستاره دارید. مسافران قطارهایی مانند پرستو از تجربیات خود در سفر با واگن های بن ریل بنویسند. نظرات خود را در کامنت ها نوشته و برای ما بگویید که سفر با قطار را ترجیح می دهید یا به سراغ دیگر روش های سفر مانند پرواز می روید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 114

به "معرفی قطار 4 ستاره پرستو بن ریل، مالی ترین قطار اهواز" امتیاز دهید

6 کاربر به "معرفی قطار 4 ستاره پرستو بن ریل، مالی ترین قطار اهواز" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار 4 ستاره پرستو بن ریل، مالی ترین قطار اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید