مروری بر مستند مردم شناسی با فرهاد ورهرام

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - نسخه تصویری مسترکلاس فرهاد ورهرام با موضوع کلیاتی درباره مستند مردم شناسی امروز چهارشنبه دوم تیرماه منتشر شد.

مروری بر مستند مردم شناسی با فرهاد ورهرام

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، فرهاد ورهرام مستندساز، فیلمبردار، محقق، کارگردان و تهیه کننده نامدار سینمای مستند در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت مسترکلاس آنلاین برگزار کرد. امروز چهارشنبه نسخه تصویری این مستر کلاس برای علاقه مندان و فعالان سینمای مستند منتشر می شود.

فرهاد ورهرام در این مسترکلاس می گوید: یکی از بهترین اشکال سینمای مستند، درباره مردم شناسی و انسان شناسی است. مردم شناسان بعد از اینکه دوربین عکاسی اختراع می شود، با اتفاق ویژه ای روبرو شده و ابزاری برای ثبت عکس هایی از آدم ها و وقایع پیدا می کنند. این اتفاق با اختراع دوربین فیلمبرداری شرایط بهتری پیدا می کند و موجب می شود تا آنها به تحلیل های بیشتری دست پیدا کنند. به صورتی که در سال های گذشته از عکس و فیلم برای مردم شناسی استفاده شده است.

کارگردان عروسی مقدس ادامه می دهد: سینمای مردم شناسی کمی بعد از اختراع سینما به وجود آمد. به صورتی که فیلم هایی که برادران لومیر در روستاها می گرفتند ابتدا به نام فیلم های سیاحتی شناخته می شد اما با گذشت زمان این شرایط به صورتی پیش رفت که مردم شناسان از آنها استفاده کردند و این ژانر به نام ژانر مردم شناسی شناخته شد و شرایط بهتری پیدا کرد.

این مستندساز در ادامه بیان می کند: چیزی که مردم شناسی و سینمای مربوط به آن را با تغییر روبرو کرد، توسعه ابزار فیلمبرداری، سبک شدن وسایل و به دست آوردن تصاویر بیشتر از مردم منطقه ها مختلف بود. به این صورت مردم شناسی و سینمای آن توسعه پیدا کرده و ما به انسان شناسی و انسان شناسی بصری دست پیدا کردیم.

دانشجویان، پژوهشگران، مستندسازان و دوستداران سینمای مستند می توانند مستر کلاس فرهاد ورهرام را در سایت مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی defc.ir و در بخش پژوهش، کارگاه های آموزشی ببینند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1504

به "مروری بر مستند مردم شناسی با فرهاد ورهرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر مستند مردم شناسی با فرهاد ورهرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید