مخبر دزفولی: جلوگیری از قطع سالانه 6 میلیون اصله درخت با تاسیس کارخانه کاغذ ، ایجاد 1700 شغل در خوزستان

به گزارش بلندانیوز، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان، ظرفیت فراوری سالانه 240 هزار تن کاغذ و صرفه جویی ارزی 284 میلیون دلاری در کشور ایجاد می گردد.

مخبر دزفولی: جلوگیری از قطع سالانه 6 میلیون اصله درخت با تاسیس کارخانه کاغذ ، ایجاد 1700 شغل در خوزستان

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن رستوران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران محمد مخبر دزفولی؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم امضای موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان با بانک ها و صندوق توسعه ملی بیان نمود: این موافقتنامه، اتفاق بسیار مهمی است چرا که ما در بحث کاغذ دچار معضل و مسائل بسیار هستیم و سالانه 284 میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه می کنیم.

مخبر دزفولی اضافه نمود: این قرارداد، برای فراوری 240 هزار تن کاغذ است و تقریبا 38 درصد احتیاج کشور به کاغذ را تامین می نماید.

وی اضافه نمود: بر اساس این قرارداد، با یک سرمایه گذاری 467 میلیون دلاری، سالانه 284 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت که بطور تقریبی تا دو سال آینده، سرمایه گذاری فعلی بر می گردد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر قرار بود به وسیله درخت این احتیاج تامین گردد باید 6 میلیون اصله درخت بطور سالانه قطع می شد.

مخبر دزفولی توضیح داد: از ویژگی های دیگر این طرح، این است که در منطقه کمتر برخوردار که معضل بیکاری وجود دارد به اجرا می رسد و هشتاد درصد پرسنل این شرکت باید از نیرو های بومی انتخاب شوند که 1700 نفر مشغول به کار می شوند.

موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و شبکه بانکی کشور با رقم 6500 میلیارد تومان، امروز در تهران به امضا رسید.

بر اساس این موافقتنامه، ظرف مدت سه سال در منطقه شادگان استان خوزستان، کارخانه استحصال کاغذ با توان فراوری سالانه 240 هزار تن کاغذ ایجاد می گردد.

این قرارداد با مشارکت 40 درصدی بانک پارسیان و مشارکت 20 درصدی بانک های ملی ایران، سپه و صنعت و معدن در تامین اقتصادی با آورده سرمایه گذار به امضای مدیران عامل نظام بانکی کشور و ستاد اجرایی فرمان امام رسید.

لازم به ذکر است فراوریات این کارخانه که از محل ضایعات نیشکر است، 38 درصد کاغذ مورد احتیاج سالانه کشور را تامین خواهد نمود و قرار است تا سه سال آینده فراوریات این کارخانه به بازار کاغذ که در سال های اخیر بدلیل نوسانات شدید ارز دچار اختلال شده بود عرضه گردد.

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نیز در این همایش اضافه نمود: حدود هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح کاغذ سبز خوزستان است و مابقی آن بین بانک ها تقسیم می گردد.

وی گفت: این طرح بزرگ ملی با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای شعار سال و حل معضل بیکاری و کاهش وابستگی به واردات کاغذ و هدر رفت منابع ارزی و حفظ محیط زیست اجرا شده و بانک های ملی، سپه و صنعت و معدن هر کدام با آورده 20 درصدی و با همکاری صندوق توسعه ملی به صورت مشارکتی در طرح سندیکای کاغذ خوزستان شرکت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 384

به "مخبر دزفولی: جلوگیری از قطع سالانه 6 میلیون اصله درخت با تاسیس کارخانه کاغذ ، ایجاد 1700 شغل در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر دزفولی: جلوگیری از قطع سالانه 6 میلیون اصله درخت با تاسیس کارخانه کاغذ ، ایجاد 1700 شغل در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید