فروش سایبرپانک 2077 به 18 میلیون نسخه رسید؛ ویچر 65 میلیون نسخه

به گزارش بلندانیوز، بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) تا الان بیش از 40 میلیون نسخه فروش داشته است. این درحالی است که ویچر 3 (Witcher 3) بعد از گذشته حدود 7 سال، 40 میلیون نسخه فروش داشته است. به طور کلی مجموعه ویچر 65 میلیون نسخه فروش جهانی داشته است.

فروش سایبرپانک 2077 به 18 میلیون نسخه رسید؛ ویچر 65 میلیون نسخه

سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در آخرین گزارش اقتصادی خود از شرایط فروش دو مجموعه اصلی خود رونمایی کرد. این سازنده خاطرنشان کرد که این ارقام به معنای فروش بازی به کاربران است. نه اینکه به فروشگاه ها بازی ها فروخته شوند.

بازی سایبرپانک در زمان عرضه با مسائل زیادی روبرو بود. مخصوصاً اینکه نسخه نسل 8 این بازی مسائل بسیار زیادی داشته و عملاً قابل تجربه نبود. حال بعد از حدود 1 سال نسخه نسل 9 این بازی عرضه شد. همینطور اینکه با پشتیبانی خوب سی دی پراجکت رد، این بازی توانست بهبود زیادی نسبت به قبل پیدا کند. همینطور اینکه طبق چیزی که اعلام شد، این شرکت قصد ندارد پشتیبانی خود را از سایبرپانک قطع کند.

در سال 2023 نیز قرار است اولین بسته الحاقی سایبرپانک عرضه گردد. طبق چیزی هم که در زمان عرضه اعلام شد این بسته های الحاقی برای کاربران سایبرپانک رایگان بوده و به همین علت خرید بازی ارزش بسیاری دارد. با اینحال باید صبر کرد و دید که در بسته الحاقی چه محتوایی در خود دارد.

نکته جالب فروش بازی ویچر 3 است. این بازی در سال 2015 عرضه شد و توانست موفقیت بسیار زیادی کسب کند. حتی در همان سال جایزه برترین بازی سال را کسب کرد. حال طبق چیزی که گفته شده این عنوان توانسته بیش از 40 میلیون نسخه فروش داشته باشد. این مقدار فروش همچنان ادامه داشته به علت اینکه عنوان تازه در مجموعه ویچر معرفی شده است. این بازی تازه هنوز تا زمان عرضه فاصله زیادی داشته ولی بسیاری از افراد که تا به حال ویچر را تجربه نکرده اند، قطعاً آن را خریداری خواهند کرد.

بازی ویچر 3 با استفاده از موتور انیمیشن سازی رد (Red Engine) ساخته شده است. حال اینطور که به نظر می رسد سی دی پراجکت رد تصمیم گرفته تا این موتور را کنار گذاشته و قرار است از آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) استفاده کند. پس سایبرپانک آخرین عنوان ساخته شده با استفاده از موتور اصلی خود شرکت یعنی رد انجین است.

منبع: IGN.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1851

به "فروش سایبرپانک 2077 به 18 میلیون نسخه رسید؛ ویچر 65 میلیون نسخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سایبرپانک 2077 به 18 میلیون نسخه رسید؛ ویچر 65 میلیون نسخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید