عجیب ترین جنگل های زیر آب جهان ، ریشه های سبز در زیر آب های آبی!!

به گزارش بلندانیوز، سفر به دامان طبیعت و تماشای منظره ها فوق العاده آن قطعا یکی از زیباترین سفرهایی است تا کنون تجربه نموده اید. دریاچه های آبی زیبا و جنگل های سرسبز همواره جزو پرطرفدارترین منظره ها زیبای طبیعی بوده اند. حالا فکر کنید اگر بتوانید هردوی این ها را باهم ببینید چقدر برایتان مجذوب کننده و لذت بخش خواهد بود. جنگل های زیر آب، به جنگل هایی گفته می شود که بالا آمدن سطح آب دریاها باعث فرورفتن آن ها در زیر آب می شود و تنها بقایایی از آن ها می ماند. در این حالت این جنگل ها در زیر گل و لای مدفون می شوند و پس از گذشت هزاران سال با پایین آمدن دوباره سطح آب یا در اثر فرسایش، بخشی از آن ها نمایان می شود. در این مقاله قصد داریم که در خصوص عجیب ترین جنگل های زیر آب جهان صحبت نموده و آن ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

عجیب ترین جنگل های زیر آب جهان ، ریشه های سبز در زیر آب های آبی!!

دریاچه کیندی در قزاقستان

دریاچه کیندی (Kaindy) در کوه های کین شان قزاقستان و در 129 کیلومتری جنوب شرقی شهر آلماتی واقع شده است. طول این دریاچه، 400 متر است و عمق آن در بعضی نقاط به 30 متر نیز می رسد. این دریاچه در نتیجه زلزله و رانش زمین در سال 1911 ایجاد شد و از آن موقع به بعد، درختان این منطقه به حیات خود در درون آب ادامه دادند. ریشه این درختان در کف دریاچه رشد نموده و تنه خشک آن ها خارج از آب قرار گرفته است. به علت وجود این درختان، دریاچه کیندی به عنوان عجیب ترین دریاچه دنیا شناخته می شود. درختان این دریاچه، گونه ای از صنوبر با نام Picea Schrekiana هستند. این دریاچه در فصل های گرم و سرد سال، تصاویر و چشم انداز ها متفاوتی از خود نشان می دهند. مسیر دریاچه کیندی دارای چشم اندازهایی بسیار زیبا از رود Saty Gorge می باشد. دره چلیک ریور (Chilik River) نیز یکی دیگر از چشم انداز ها زیبای این منطقه است.

دریاچه بزید در رومانی

دریاچه بزید (Bezid)، دریاچه ای مصنوعی است که در منطقه ترانسیلوانای کشور رومانی واقع شده است. سال ها پیش سیلاب شدیدی این منطقه را در بر گرفت و شهر بزید و تمام خانه های آن در زیر آب مدفون شدند. دریاچه بزید، حاصل آن سیلاب بزرگ می باشد. از همه چیزهایی که در شهر بزید وجود داشت، تنها برج کلیسای شهر و نوک درختان، بالاتر از سطح آب قرار دارند. برای مقابله با سیلاب های زیادی که همواره باعث بحران و خرابی در این منطقه می شد، در حدود 25 سال قبل سدی در این جا ساخته شد. این سد از بروز سیلاب های مکرر جلوگیری می نماید.

دریاچه پِریار در هند

دریاچه پِریار که در استان کرالای هندوستان واقع شده، یکی دیگر از شگفت انگیزترین جنگل های دنیا است. بقایای به جای مانده از درختان در این دریاچه، نشان از جنگلی زیبا و سرسبز دارد. این دریاچه، منطقه ای به وسعت 55 کیلومتر را در برگرفته و آب آن از رودخانه پریار تامین می شود. آب این دریاچه به وسیله یک تونل و آبراهه هایی که در میان رشته کوه های Western ghat وجود دارد، گذشته و به استان تامیل نادو و رودخانه Vaigai River می رسد. اکنون پس از سال ها تنه های درختان زیر آب در حال پوسیدن بوده و کم کم از بین می روند.

دریاچه سد یوداوالاوه در سریلانکا

این منطقه قبل از ساخته شدن دریاچه، سد یک منطقه جنگلی سرسبز و زیبا بوده است. هنوز هم شاخه های انبوه و پرپیچ درختان در این دریاچه به چشم می خورند. آب این دریاچه به وسیله رودخانه walave تامین می شود.

دریاچه سد ولتا در غنا

دریاچه سد ولتا (Volta) با مساحت حدود 8502 کیلومتر مربع، وسیع ترین دریاچه سد دنیا است که در کشور غنا قرار گرفته است. ولتا از نظر حجم ذخیره آبی نیز سومین دریاچه سد بزرگ دنیا به شمار می رود و بیشترین حجم آبی آن نیز به وسیله رودی به همین نام تامین می شود. دریاچه سد ولتا نتیجه ساخت سد آکوسومبو (Akosombo) می باشد. این سد، برق بیشتر منطقه ها کشور غنا را تامین می نماید. برای ساخت سد هیدروالکتریکی آکوسومبو در سال 1965 نزدیک به 78000 نفر از مردم محلی این منطقه مجبور به ترک محل زندگیشان شدند. تمام خانه ها و ساختمان های این بخش نیز تخریب شد و حدود 200000 حیوان نیز از این منطقه منتقل شدند.

دریاچه کدو در تگزاس

دریاچه کدو (caddo) یکی از دریاچه های آب شیرین دنیا است که در مرز بین استان تگزاس و لوئیزیانا و در فاصله شهرهای هریسون شمالی و ماریون جنوبی قرار گرفته است. آب های راکد و آرام دریاچه به همراه تصویر زیبایی از درختان بلند که بر روی آب انعکاس یافته، چشم انداز ای فوق العاده را ایجاد نموده است. این جنگل بزرگ ترین جنگل درختان سرو در دنیا می باشد که تنه همه این درختان در زیر آب قرار گرفته است و یکی از عجیب ترین جنگل های زیر آب دنیا را به وجود آورده است.

دریاچه کامپونگ پلاک در کامبوج

دریاچه کامپونگ پلاک (kampong pluk) یکی از زیباترین و عجیب ترین جنگل های زیر آب می باشد که در کشور کامبوج واقع شده است. بر روی این دریاچه، دهکده شناوری وجود دارد که مردم آن به وسیله صید میگو زندگی خود را می گذرانند. اهالی این دهکده، خانه های خود را بر روی پایه های چوبی بلند ساخته اند که این پایه ها در 4 سمت بخش زیرین خانه ها وجود دارند. همین پایه های بلند باعث در امان ماندن آن ها از سیل و حیوانات موزی و جانوران می شود. درختان این جنگل، mangroves نام دارند و زیستگاه گونه های مختلفی از جانوران می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1983

به "عجیب ترین جنگل های زیر آب جهان ، ریشه های سبز در زیر آب های آبی!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جنگل های زیر آب جهان ، ریشه های سبز در زیر آب های آبی!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید