شومر: ترامپ دیگر نباید بتواند نامزد ریاست جمهوری گردد

به گزارش بلندانیوز، چارلز شومر، رهبر آینده اکثریت سنای آمریکا از حزب دموکرات سه شنبه گفت، دونالد ترامپ نباید دیگر مجاز باشد که نامزد ریاست جمهوری گردد و متعهد شد که اگر سنا او را محکوم کند، برای ممنوع کردن فعالیت او کوشش کند.

شومر: ترامپ دیگر نباید بتواند نامزد ریاست جمهوری گردد

به نقل از پایگاه خبری هیل، چارلز شومر در صحن سنای آمریکا گفت: پس از آنچه او انجام داد و تبعاتی که همگی ما شاهدش بودیم، دونالد ترامپ نباید دیگر مجاز باشد که برای ورود به کاخ سفید کوشش کند.

او اضافه نمود: بگذارید شفاف بگویم. قرار است دادگاه استیضاحی در سنای ایالات متحده برگزار گردد. قرار است درباره محکومیت این رئیس جمهور بابت ارتکام جرایم عظیم رای گیری گردد. چنانچه این رئیس جمهور محکوم گردد، یک رای گیری دیگر هم برای ممنوع کردن نامزدی دوباره او انجام خواهد شد.

شومر اشاره ای نکرد که چه زمانی دادگاه استیضاح برگزار می گردد یا اینکه دموکرات ها برگزاری آن را به منظور تایید نامزدهای کابینه جو بایدن و تصویب بسته کمکی کرونا به تاخیر می اندازند یا خیر. بعضی از دموکرات ها این استراتژی را مقابل پای او و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار داده اند.

نزدیک ترین زمانی که ممکن است سنا آنالیز استیضاح ترامپ را شروع کند، البته در صورتی که مجلس نمایندگان آمریکا ماده استیضاح را برای آن ارسال کند، عصر چهارشنبه اندکی پس از ادای سوگند بایدن یا عصر پنجشنبه است.

مجلس نمایندگان آمریکا اوایل این ماه به استیضاح ترامپ رای مثبت داد و اکنون تایید آن به رای دو سوم سنا احتیاج دارد. چنانچه سنا به استیضاح ترامپ رای مثبت دهد که اولین بار در تاریخ آمریکا خواهد بود، دموکرات ها بعد از آن می توانند یک رای گیری دیگر و جداگانه انجام دهند تا اجازه ندهند او در آینده نامزد ریاست جمهوری باشد.

چارلز شومر و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواستار سنا هم سه شنبه برای برای گفت وگو درباره چگونگی هماهنگی دادگاه استیضاح و تقسیم قدرت در سنایی که کرسی های جمهوری خواستار و دموکرات ها در آن برابر است، ملاقات و رایزنی کردند.

این رهبر آینده اکثریت سنا که معاون رئیس جمهوری آینده آمریکا را هم برای شکستن رای در تیم خود دارد، به برگزاری دادگاه استیضاح، تایید گزینه های کابینه بایدن و تصویب بسته کمکی کرونا به عنوان سه اولویت اول سنا اشاره نمود. او از جمهوری خواستار خواست تا اجازه دهند تعدادی از اعضای کابینه بایدن امروز (چهارشنبه) تایید شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1274

به "شومر: ترامپ دیگر نباید بتواند نامزد ریاست جمهوری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شومر: ترامپ دیگر نباید بتواند نامزد ریاست جمهوری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید