راه یابی خورشید آسمان، خورشید کاشی به لندن

به گزارش بلندانیوز، انیمیشن خورشید آسمان، خورشید کاشی به کارگردانی زیبا ارژنگ به دوازدهمین جشنواره جهانی فیلم کردی لندن راه یافت.

راه یابی خورشید آسمان، خورشید کاشی به لندن

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن خورشید آسمان، خورشید کاشی که پیش از این در بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم SIFF امریکا، شانزدهمین جشنواره آنیمافست آتن و چهاردهمین جشنواره جهانی بچه ها بنگلادش حضور داشت، به جشنواره فیلم های کردی لندن راه پیدا کرد.

جشنواره فیلم های کردی لندن از سال 2001 شروع به کار کرده و دوازدهمین دوره این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا 16 تا 27 آوریل برابر با 26 فروردین تا 7 اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می شود.

این انیمیشن داستان مردمی را روایت می کند که روی یک دیوار کاشی کاری شده زندگی می کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده اند آن ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده تا اینکه درمی یابند با همدلی و همکاری و راهنمایی یک پیر فرزانه می توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.

خورشید آسمان، خورشید کاشی انیمیشنی 6 دقیقه ای و بدون دیالوگ است که به صورت نمادین کار شده است. فیلم 12 کاراکتر دارد که تمامی آن ها به نوعی کاراکتر اصلی محسوب می شوند، چون با همکاری یکدیگر دنیایشان را دوباره می سازند.

گرافیک این انیمیشن با الهام از طرح کاشی های دو عمارت تکیه معاون الملک کرمانشاه و کاخ گلستان تهران کار شده که هر 2 بنا متعلق به دوره قاجاریه است.

عوامل تولید انیمیشن خورشید آسمان، خورشید کاشی عبارتند از کارگردان، انیماتور و تهیه کننده: زیبا ارژنگ، تدوینگر: بنیامین قچاق، صدابردار و صداگذار: علی علی دوستی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1392

به "راه یابی خورشید آسمان، خورشید کاشی به لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی خورشید آسمان، خورشید کاشی به لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید