راهنمایان گردشگری هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند

به گزارش بلندانیوز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، راهنمایان گردشگری هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند.

راهنمایان گردشگری هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند

خاطره معنایی، دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: راهنمایان در اماکن گردشگری هرمزگان بخصوص بندرعباس مانند معبد هندوها، موزه مردم شناسی و پایگاه هایی که جمعیت بیشتری به آنها مراجعه می کند، مستقر می شوند.

وی ادامه داد: حضور راهنمایان را بویژه در ورودی های شهر بندرعباس، مسیرهای ورودی به هرمزگان مانند فرودگاه بندرعباس، راه آهن بندرعباس و بندر شهید حقانی که محل عبور گردشگران به جزایر است، استقرار خواهند یافت و به صورت شیفتی به مردم خدمات دهی می کنند.

وی اضافه کرد: تلاش داشتیم راهنمایان را در هتل ها هم مستقر کنیم تا کسانی که در این واحدهای اقامتی اقامت خواهند یافت بتوانند با راهنمایی آنها از نقاط گردشگری این استان اطلاع یافته و از تورهایی که برگزار می شود استفاده کنند اما استقبال مناسبی از این پیشنهاد نشد.

دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: بسیاری از افرادی که وارد این استان می شوند تنها با جزایر کیش، قشم و هرمز و لارک آشنایی دارد و نسبت به سایر جاذبه های گردشگری هرمزگان ناشناخته است و به راحتی هم قابل دسترس نیست و باید فردی خبره آنها را راهنمایی کند تا مشکل و خطری حادث نشود.

معنایی افزود: راهنمایان گردشگری در شهرستان ها هم استقرار خواهند داشت که در هر شهر و شهرستان راهنماها و بلدهای محلی اهل همانجا مستقر می شوند و بر فعالیت این افراد از سوی سازمان های و نهادهای متولی مانند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظارت می شود.

وی یادآور شد: البته نگرانی هایی هم وجود دارد که عمده آنها به دلیل ندادن اطلاعات به مردم است و راهنمایان با همکاری مسئولان تلاش دارند از ایجاد آنها جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: اکنون فصل حضور مسافران و گردشگران به هرمزگان پس از 2 سال شرایط کرونایی است و بسیاری از راهنمایان به تورهایی که وارد هرمزگان می شوند یا از همین استان هستند، خدمات دهی می کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1820

به "راهنمایان گردشگری هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری هرمزگان آماده حضور گردشگران نوروزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید