ملاقات وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سنگال

به گزارش بلندانیوز، وزیر خارجه مصر با رئیس جمهوری سنگال ملاقات و رایزنی کرد.

ملاقات وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سنگال

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با ماکی سال، رئیس جمهوری سنگال ملاقات کرد؛ وی حامل پیغام عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور است.

این پیغام شامل آنالیز پفراینده سد النهضه و موضع مصر در قبال این پفراینده است.

احمد حافظ در ادامه اضافه نمود، سامح شکری سوالی را در مورد مهمترین مواردی که در نشست های اخیر کینشاسا در چهارم و پنجم آوریل مورد آنالیز نهاده شد، مطرح نمود.

وی همچنین توضیح داد، سامح شکری تاکید نمود که مصر در جریان این نشست ها با یک اراده سیاسی برای شروع فرایند مذاکرات جدی که منجر به دستیابی به یک توافق الزام آور در مورد آبگیری و راه اندازی سد النهضه گردد و حقوق و منافع سه کشور (مصر، سودان و اتیوپی) حفظ گردد، حضور داشت.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت، وزیر خارجه این کشور به همکاری با کشورهای مختلف و طرف های ذی ربط به خاطر حل این پفراینده چشم امید دوخته است تا از لطمه وارد کردن به امنیت و ثبات منطقه ممانعت گردد.

پیشتر وزیر خارجه مصر در شروع سفر خود به شماری از کشورهای آفریقایی به نایروبی رفت. وی حامل پیغام های عبدالفتاح السیسی در مورد تحولات پفراینده سد النهضة است.

سد النهضة (سد رنسانس) که توسط اتیوپی بر روی رود نیل در خاک این کشور ساخته شده، در صورت آبگیری کامل، ورودی آب به مصر را به میزان دست کم 50 درصد کاهش می دهد و با توجه به اینکه این رودخانه شریان حیاتی و کشاورزی مصر است، خسارت های جبران ناپذیری را متوجه مصر خواهد نمود. در مقابل اتیوپی هم استفاده از این سد برای تأمین برق مورد احتیاج خود را ضروری می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1398

به "ملاقات وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سنگال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور سنگال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید