جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش بلندانیوز، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را اظهار داشت.

جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوع پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد در سال 1400 -1399 قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مطرح شد و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد امکان ثبت نام داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی دوره کارشناسی ارشد فراهم گردد.

وی با بیان اینکه این اقدام با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی داوطلبان انجام شد؛ توضیح داد: همچنین عدم حضور بیش از 30 درصد داوطلبان در زمان برگزاری آزمون باعث شد تا شورای سنجش و پذیرش برای از دست نرفتن فرصت تحصیل برای داوطلبان، شرایطی را فراهم آورد تا ظرفیت های خالی در دوره های تحصیلات تکمیلی کامل گردد.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه شورای سنجش و پذیرش برای اجرای این موضوع از ستاد ملی مقابله با کرونا کسب تکلیف نموده است، تاکید نمود: پس از پیگیری های صورت گرفته، ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای سال 1400-1399 را مجاز گفت و همچنین مقرر شد تا به وسیله مجلس شورای اسلامی تغییراتی در نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای 1401-1400 صورت گیرد و با پیگیری و ساماندهی شرایطی فراهم گردد تا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اختیارات واحد های دانشگاهی بیشتر گردد.

وی ادامه داد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای سال 1400-1399، مقرر شد یک کارگروه فنی تشکیل شده تا ملاحظات فنی آنالیز و در نهایت متقاضیان در دانشگاه جذب شوند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: در دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت های لازم در مرکز سنجش و پذیرش برای این موضوع آماده شده و پس از تشکیل کمیته تخصصی در چند روز آینده ملاحظات فنی آنالیز و هماهنگی های لازم انجام خواهد شد تا عملیات جذب داوطلبان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد انجام گردد.

طهماسب کاظمی اضافه نمود: موضوع برقراری عدالت آموزشی بسیار برای دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است و در کوشش هستیم تا تمام شرایط لازم برای برقرای عدالت آموزشی بین متقاضیان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. مدیریت این امر بسیار ویژه خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: پس از انجام تمام ملاحظات فنی و اطمینان از برقراری عدالت آموزشی به زودی نحوه اجرا و شرایط پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1079

به "جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید