جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور

به گزارش بلندانیوز، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: اگر سیستم استعداد یابی اصلاح نشود در آینده با کمبود نیروی انسانی روبرو خواهیم شد.

جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکوری گفت: نظام آموزش و پرورش موظف به شناسایی استعداد های خاص دانش آموزان در زمینه های مختلف مهارتی، شغلی و حرفه ای است.

او اضافه کرد: مشاغلی مانند پزشکی و دندانپزشکی نباید در فکر دانش آموزان تداعی گردد، بلکه کار ارزشمند است و باید در این زمینه فرهنگ سازی گردد؛ چرا که هر انسانی استعداد و مهارت های ویژه دارد که باید آن را به شکوفایی برساند.

صالحی عمران گفت: شکوفایی استعداد داوطلبان در 3 سال اول متوسطه ارزشمند است، چرا که راهنمایی تحصیلی جهت شغلی و انتخاب رشته آن ها را معین می نماید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: اگر پایه های اجتماعی و آموزش عمومی اصلاح شوند، دانش آموزان و دانشجویان متناسب با علاقه و استعداد های خود انتخاب رشته خواهند کرد و دیگر انتخاب رشته نکردن 52 درصد از داوطلبان کنکوری را نخواهیم داشت.

صالحی عمران گفت: اگر می خواهیم که مشکل کنکور را حل کنیم و مشاغل جامعه را متناسب با احتیاج های کشور ارتباط دهیم باید سیستم استعداد یابی را تقویت کنیم در غیر اینصورت سیل عظیمی از نیرو های نخبه را در زمینه های کشاورزی، صنعتی، تکنسینی، مهارتی و ... در آینده ای نزدیک از دست می دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: به مشاغل گوناگون در جامعه احتیاجمندیم و نگران حرفه های ماهر در مشاغل متعدد در آینده جامعه هستم و انتخاب رشته نکردن 52 درصد از داوطلبان کنکوری به معنای این است که در آینده با کمبود نیروی انسانی در کشور روبرو خواهیم شد؛ بنابراین آموزش و پرورش باید بحث راهنمایی تحصیلی دانش آموزان را جدی بگیرد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1697

به "جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید