توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان

به گزارش بلندانیوز، اسماعیلی با بیان اینکه فرآیند جامع این سامانه در چهار گام تعریف شده است، گفت: گزارشِ گام اول این سامانه که امکان ثبت نام و درج اموال و دارایی های افراد را شامل می گردد، در جلسه امروز مسئولان عالی قوه قضاییه ارائه شد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان

به گزارش خبرنگاران ، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت وگو با شبکه خبر با اشاره به فعال شدن سامانه اموال مسئولان اظهار کرد: همانگونه که در شروع دوره مسئولیت جدید، ریاست قوه قضاییه وعده داده بود که سازو کار اجرای قانون نحوه رسیدگی به اموال و دارایی های مقامات و مسئولان را عملیاتی و اجرایی نماید، ابتدائا آیین نامه این قانون تنظیم شد و در آیین نامه آن پیش بینی شد که ظرف دوماه سامانه ثبت اموال و دارایی هایی مقامات و مسئولان از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بارگذاری و آماده ثبت اطلاعات و اموال مشمولان قانون گردد.

وی اضافه کرد: این سامانه از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مهیا و بارگذاری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه فرآیند جامع این سامانه در چهار گام تعریف شده است، گفت: گزارشِ گام اول این سامانه که امکان ثبت نام و درج اموال و دارایی های افراد را شامل می گردد، در جلسه امروز مسئولان عالی قوه قضاییه ارائه شد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: مقرر شد از گام اول سامانه بهره برداری گردد و البته برای ارتقاء گام اول و اجرای گام های بعدی و و فراهم شدن امکان دسترسی بهتر مقامات ذیربط به سامانه،مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه حسب دستور ریاست قوه قضاییه اقدامات تکمیلی در این مورد انجام دهد و گزارش آن را به صورت مبسوط در جلسه بعدی شورای عالی قوه قضاییه ارائه نماید.

اسماعیلی توضیح داد: این اقدام بخشی از اجرای قانون و از جمله وعده های عملی شده ریاست قوه قضاییه و در زمره موضوعات مطروحه و مصوبات جلسات شورای عالی قوه قضاییه بود.

وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در شورای عالی قوه قضاییه، اضافه کرد: در این جلسه گزارشی که گزارشگر حقوق بشر در ارتباط با موضوعات حقوق بشری ایران تهیه نموده مطرح شد.

اسماعیلی ادامه داد: از آنجاییکه این گزارش دربردارنده ادعاهای غیرواقعی، غیرمستند و غیرحقوقی بود مقرر شد ستاد حقوق بشر پاسخ جامع و مستندی تهیه و به مراجع بین المللی ذیربط ارسال نماید تا معین گردد جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه پایبندی کامل به حقوق بشر دارد و ادعاهایی که گزارشگران علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می نمایند که عمدتا نقل قول از مخالفان نظام و دشمنان و بیگانگان است، به هیچ عنوان مستند و مستدل نیست و وظیفه داریم از نظام و انقلاب و عملکرد بخش های مختلف در راستای حفظ حقوق شهروندی و حقوق بشر دفاع کنیم.

وی گفت: درباره وضعیت ثبت املاک در مناطق آزاد کیش و قشم و همچنین گزارش سازمان بازرسی در خصوص سیل های اخیر مطالبی در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 94

به "توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با فعال شدن سامانه اموال مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید