تصویب 2 طرح در جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با 2 طرح سرمایه گذاری استان مرکزی در بخش خصوصی موافقت شد.

تصویب 2 طرح در جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی امروز 14 بهمن 99 مصطفی مرزبان اظهار کرد: در جلسه آنالیز و تأیید پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دو طرح از استان مرکزی مطرح و تایید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در این جلسه دو پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 9500 میلیارد ریال مورد آنالیز نهاده شد و با طرح آنها موافقت شد.

او با اشاره به اینکه طرح های سرمایه گذاری با مساحت بیش از پنج هکتار بایستی به تایید کارگروه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد، ادامه داد: اولین طرح پروژه مجتمع گردشگری حسین کریمی با سرمایه گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال در شهرستان زرندیه با اشتغال پیش بینی شده برای 96 نفر و به مساحت 40 هکتار در این جلسه مطرح و مصوب شد.

مرزبان اضافه نمود: این طرح اولین پروژه آگروتوریسم استان (گردشگری کشاورزی) شامل اقامتگاه های بوم گردی، باغ پرندگان، باغ حیوانات، فضای فرهنگی، ورزشی، آب انبار و چایخانه، سالن پذیرایی، خانه های سلامت و ….است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه اضافه نمود: دومین پروژه مطرح شده در جلسه، طرح شرکت یادگار آفاق دلیجان در محور دلیجان -سلفچگان با سرمایه ای بالغ بر 2500 میلیارد ریال و مساحت 29 هکتار و اشتغال پیش بینی شده برای 76 نفر است که این پروژه شامل فضاهای اقامتی، سالن پذیرایی، الاچیق، فروشگاه و فضای بازی برای بچه ها است.

مرزبان اضافه نمود: این طرح ها با تایید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به زودی شروع به کار خواهند کرد و امیدواریم با انجام این پروژه ها دروازه جدیدی برای گردشگری استان گگردده گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1256

به "تصویب 2 طرح در جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 2 طرح در جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید