تخم مرغ گران شد؟

به گزارش بلندانیوز، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید بر اینکه در بازار تخم مرغ افزایش قیمت نداشته ایم و گران فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ های الان به سبب افزایش مقدار مصرف و بعلاوه جبران هزینه های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی گردد.

تخم مرغ گران شد؟

به گزارش همشهری، رصد بازار نشان می دهد قیمت تخم مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا نموده است. در حالی که چند روز پیش در سوپرمارکت های مرکز شهر هر عدد تخم مرغ 3 هزار و 500 تا 4 هزار تومان بود در حال حاضر به 4 هزار و 500 تومان رسیده است. این در حالی است که بعضی مغازه ها هر عدد تخم مرغ را بعضا تا 5 هزار تومان هم می فروشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر چه بوده است؟ به همشهری آنلاین گفت: ما افزایش قیمت نداشته ایم چرا که در نیمه اول سال مصرف تخم مرغ کاهش می یابد و با کاهش مصرف، واحدهای مرغداری با زیان بسیار زیاد اقدام به فراوری می نمایند یعنی درواقع، در بهار و تابستان فراورینمایندگان ما محصول خود را زیر قیمت مصوب که دولت قبلا اعلام نموده است عرضه می نمایند. در حال حاضر هم هنوز تخم مرغ به قیمت مصوب نرسیده اما نسبت به ماه های قبل ضرر و زیان فراورینماینده کمتر شده است.

محمد مرادی با تاکید بر اینکه ما افزایش قیمت نداشته ایم و گران فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ های الان به سبب افزایش مقدار مصرف و بعلاوه جبران هزینه های فراورینمایندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص دلیل تفاوت قیمت تخم مرغ در مغازه ها و سوپرمارکت های سطح شهر هم گفت: مشکل از مغازه داران است و شبکه بازرسی و نظارت بر بازار هم باید به این موضوع رسیدگی کند.

مرادی در خصوص قیمت تخم مرغ درب مرغداری ها گفت: ما هر کیلو تخم مرغ را درب مرغداری ها و واحدهای فراوریی به قیمت 45 تا 47 هزار تومان عرضه می کنیم.

تخم مرغ گران می گردد؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص احتمال افزایش قیمت تخم مرغ در فصل سرد سال اعلام کرد: در حال حاضر ما در پرمصرف ترین ماه سال که شهریور است قرار داریم و از نظر مقدار مصرف تخم مرغ در اوج هستیم چون بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نزدیک است و مصرف تخم مرغ در بخش صنعتی بسیار بالاست با این وجود در شرایط فعلی فراوری بیشتر از احتیاج است و هیچ کمبودی در این بخش نداریم.

مرادی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه در فراوری تخم مرغ کمبودی نداریم فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت هم نداریم مگر اینکه قیمت مواد اولیه و نهاده ها دستخوش تغییر گردد که در آن صورت ما هم درخواست افزایش قیمت را خواهیم داد.

جدول قیمت تخم مرغ در بازار

در حال حاضر، قیمت شانه تخم مرغ بسته بندی 30 عددی در میادین میوه و تره بار 103 تا 105 هزار تومان است. بعلاوه، بر اساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی 54 هزار و 500 تومان است. قیمت شانه 30 عددی تخم مرغ در سوپرمارکت های مرکز شهر هم 120 هزار تومان است. در جدول زیر، قیمت تخم مرغ های بسته بندی شده در بازار آمده است.

برند

قیمت ها به تومان

یامور

6 عددی

29.800

تلاونگ

6 عددی

33.000

آذر آی مرغ

9 عددی

49.500

صمدپور

12 عددی

66.000

زرده طلایی

15 عددی

74.600

صمدپور

15 عددی

82.600

حسام

20 عددی

99.500

تلاونگ

20 عددی

98.000

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2082

به "تخم مرغ گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید