بهره برداری از فاز دوم تقاطع غیرهمسطح مصلی مشهد

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/خراسان رضوی فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی مشهد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از فاز دوم تقاطع غیرهمسطح مصلی مشهد

پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی شامل زیرگذر، میدان و دوربرگردان ها در سطح با احتساب 3.5 هکتار فضای سبز، نورپردازی و رفع معارضات است که فاز اول آن شامل زیرگذر اردیبهشت بهره برداری شده است.

سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد در مرنام افتتاح با اشاره به اینکه هشت نکته مهم باید در خصوص طراحی و اجرای پروژه های عمرانی مورد توجه بیشتر حوزه فنی و عمران قرار بگیرد، تاکید کرد: نکته اول مطالعه محور بودن پروژه ها بر اساس نیازهای آینده شهر است، لذا درطراحی و اجرای پروژه ها حداقل افق 20 ساله باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گاهی دیده می شود که پروژه ای اجرا می شود اما چون با نگاه به آینده طراحی نشده، نیاز است تا برای اصلاح آن پروژه ای دیگر را هم اجرا کنیم.

شهردار مشهد توجه مخاطبان به تهیه پیوست های مالی،فرهنگی و اجتماعی جلب و آنها را جزو لاینفک مطالعات دانست.

ارجائی اضافه نمود: بهره گرفتن از نظرات مردم در طراحی و اولویت بندی اجرای پروژه های عمرانی در سطح محلی و شهری یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار داده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع مالی پایدار در تعریف پروژه های غیر انتفاعی نکته مهم دیگری است که باید در پروژه ها مدنظر قرارگیرد، گفت: متصل کردن پروژه ها به منابع غیر پایدار زمان اجرای پروژه را طولانی کرده و باعث خواهد شد تا پیمانکاران دچار زحمت شوند لذا متصل کردن پروژه ها به منابع مالی پایدار باید در اولویت باشد که دراین دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شهردار مشهد با تاکید براستفاده از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی به نام یکی دیگر ازنکات مهم منشور هشت ماده ای مورد نظرش در خصوص فعالیت های عمرانی شرح داد: استان خراسان رضوی به ویژه جهان شهرمشهدالرضا(ع) از ظرفیت های عظیمی برخوردار است که با کمی حمایت و توجه بیشتر می توان آن را به فعل درآورد. این کار هم وظیفه و هم انتظار از مدیریت شهری است.

ارجائی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود به فعالیت های عمرانی انتفاعی گفت: از سرمایه گذاران تقاضا داریم تا به پروژه های انتفاعی شهری ورود پیدا کنند، این کار هم برای سرمایه گذاران اثرات و برکات دارد و هم زائران و همسایگان امام رضا(ع) از برکات آن بهره خواهند برد.

وی با بیان اینکه شیب خدمت به نقاط حاشیه ای و کم برخوردار در این دوره تندترخواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم دراین دوره در تمامی نقاط شهرتوازنی را برقرارکنیم که نشات گرفته از نگاهی عدالت محور به توزیع امکانات و فرصت ها باشد.

شهردار مشهد اضافه نمود: توسعه متوازن و زیست پذیرکردن نقاط مختلف شهر یکی از اولویت های ابلاغی شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری است که مسلما سرلوحه اقدامات این دوره قرار خواهد گرفت.

ارجائی، با تاکید براینکه اولویت مدیریت شهری اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام است، گفت: ما به اجرای پروژه های تازه عمرانی هم توجه خواهیم داشت اما اکنون اولویت، اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی است.

وی سرعت، کیفیت در انجام کار و کوتاه کردن زمان اجرا پروژه های عمرانی را آخرین مورد از منشور هشت ماده ای شهردار در خصوص فعالیت های عمرانی شهری برشمرد و تاکید کرد: بر این اساس در کنار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی جهت کوتاه کردن زمان بهره برداری، باید کیفیت در اجرای پروژه هم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای تقاطع غیرهمسطح مصلی شرح داد: تسهیل دسترسی و روان سازی ترافیک یکی از اهداف طراحی و اجرای این تقاطع بوده است که از تلاشهای اجرا شده در این راستا در فرصتی کوتاه تشکر می کنیم.

ارجائی اضافه نمود: امیدواریم تا با یک رفتار منسجم شاهد توسعه متوازن مشهدالرضا در شان و تراز انقلاب اسلامی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت های شورای اسلامی شهر و تلاش همکارانم در شهرداری هر 40 روز یک مرتبه شاهد افتتاح و بهره برداری از یک پروژه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1611

به "بهره برداری از فاز دوم تقاطع غیرهمسطح مصلی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز دوم تقاطع غیرهمسطح مصلی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید