باید به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم، فرهنگ مطالبه گری در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی دستگاه ها

به گزارش بلندانیوز، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه ها و مدیران باید با تعامل و هم افزایی، وحدت و انسجام برای پیگیری و رفع مسائل حاشیه شهر مشهد یکصدا باشند.

باید به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم، فرهنگ مطالبه گری در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی دستگاه ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در دیدار با جمعی از خبرنگاران فعال حوزه حاشیه شهر مشهد که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در حاشیه شهر مشهد عقب افتادگی هایی در حوزه های مختلف وجود دارد که با امکانات موجود نمی توان آن ها را جبران کرد، در این راستا باید تلاش کنیم توجه ملی را در جهت رفع محرومیت ها و تامین اعتبارات لازم برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد جلب کنیم.

وی با اشاره به لزوم اولویت بندی کردن نیازهای حاشیه شهر ادامه داد: تبیین وضع موجود و ترسیم نقشه راه در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: بیش از 700 پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب طرح های باز آفرینی شهری در مناطق حاشیه ای مشهد در حوزه های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تأسیسات زیربنایی اجرا می شود که به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معتمدیان با تاکید بر مسئولیت دستگاه های حاکمیتی در راستای رسیدگی به مناطق محروم از جمله حاشیه شهر مشهد، گفت: باید نگاه به حاشیه شهر را تغییر داده و به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های ملی در راستای ساماندهی حاشیه شهر استفاده شود، تاکید کرد: باید نهادهایی که در امر خدمت رسانی به مناطق محروم ماموریت دارند را پای کار بیاوریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای افزایش سهم استان از اعتبارات ملی نیازمند ارتباط قوی تر با مدیران و رؤسای این دستگاه ها هستیم.

معتمدیان اعلام نمود: با همکاری و تعامل بسیار خوب ارکان مختلف حوزه مدیریت شهری، در حوزه ارتقای شاخص های عمرانی در سطح مناطق حاشیه ای شهر مشهد طی آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

وی به تأثیرات تحرک بخشی حوزه عمران در اقتصاد استان پرداخت و گفت: به دنبال تحرک و پویایی بخش عمران در خراسان رضوی هستیم و به همین دلیل بعد از 25 سال مشکل بافت پیرامونی حرم مطهر مرتفع شد.

استاندار خراسان رضوی نقش رسانه ها را در انعکاس مسائل قابل توجه دانست و تأکید کرد: در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی دستگاه ها، فرهنگ مطالبه گری از آن ها باید ترویج یابد.

معتمدیان اعلام نمود: رسانه ها و مدیران باید با تعامل، هم افزایی و وحدت برای پیگیری مسائل انسجام داشته باشند.

وی رسانه ها را یکی از ارکان ساماندهی حاشیه شهر مشهد برشمرد و اضافه کرد: رسانه ها باید با یکصدایی به مدیریت خراسان رضوی در جهت رفع مسائل کمک کنند تا برای توسعه این مناطق ریل گذاری درستی انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1361

به "باید به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم، فرهنگ مطالبه گری در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی دستگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم، فرهنگ مطالبه گری در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی دستگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید