بهترین آداپتورهای وای فای USB در سال 2021

به گزارش بلندانیوز، وای فای خوب یک احتیاج اساسی و مدرن زندگی شده است. در خانه هایی که چندین نفر زندگی می نمایند و مشغول کار، سرگرمی، یادگیری و آموزش هستند؛ و معماری عجیب و غریب ساختمان ها هم باعث شده سیگنال های رادیویی به طور مستقیم پخش نشوند و موانع زیادی داشته باشند؛ دسترسی به وای فای خوب یک آرزوی عظیم است.

بهترین آداپتورهای وای فای USB در سال 2021

در خانه های امروزی، نقاط زیادی در گوشه و کنار، آشپزخانه، کنج اتاق، نقطه ای در حیاط یا بالکن وجود دارد که به وای فای خوب مجهز نیستند و سیگنال های وای فای به آن جا نمی رسد.

بهترین روش برای بهبود سیگنال های وای فای در خانه ها و آپارتمان های امروزی، استفاده از روترهای مش وای فای است. روترهای مش وای فای می توانند بازی را به نفع شما تغییر دهند و یک وای فای سراسری و بسیار خوب در هر نقطه ای از خانه عظیم شما فراهم نمایند.

اما روترهای مش وای فای گران قیمت هستند. برای کشورهایی که با دلار خرید و فروش می نمایند؛ روترهای مش وای فای گزینه گران قیمتی هستند؛ چه برسد به ایران که قیمت دلار چندین برابر ارزش یک دستگاه است.

توسعه دهنده ها و تقویت نماینده های وای فای گزینه بعدی هستند ولی این دستگاه ها هم مسائل خاص خود را دارند و بعضی اوقات باعث تداخل و تاخیر می شوند. گاهی اوقات بهتر است شما مشکل وای فای را نه در سمت روتر و مودم بلکه در سمت دستگاه خودتان حل کنید و با نصب یک دانگل وای فای USB قوی و دو بانده؛ وای فای بهتری بگیرید. به ویژه اینکه قیمت دانگل های وای فای بسیار ارزان تر از خرید یک روتر مش وای فای یا توسعه دهنده هستند.

آداپتورهای وای فای USB ضمن اینکه به سادگی روی لپ تاپ و کامپیوتر نصب می شوند و شما درگیر سخت افزار، مادربورد، سیستم عامل و چیزهای دیگر نمی شوید؛ قدرت گیرندگی بالایی دارند و باعث می شوند سیگنال های وای فای بیشتری دریافت گردد که به طور اتوماتیک به بهبود سرعت وای فای یاری می نماید.

در بازار، دانگ های وای فای تک بانده یا 802.11ac دیگر از دور خارج شدند و اکنون بیشتر دانگل های وای فای دو بانده AC را می بینیم. برای وای فای 6 هم چند دانگل وای فای عرضه شده ولی هنوز بسیار گران قیمت هستند و احتمالا بسیاری از کاربران بدان ها احتیاج ندارند.

شرکت تی پی لینک، چندین دانگل وای فای USB خوب دارد. همین طور، شرکت نت گیر یک دانگل AC دارد و البته می توان دانگل های وای فای ارزان قیمت دیگری روی سایت آمازون یافت. برندهایی مانند ایسوس، دی لینک، لینک سیس و شیائومی هم دانگل وای فای USB دارند ولی به سختی در بازار پیدا می شوند.

همه این دانگل ها از استاندارد وای فای 5 یا 802.11ac برخوردار هستند ولی سرعت ها و مشخصات متفاوتی دارند که شاید کمی برای شما پیچیده و گیج نماینده باشد. در جدول زیر سعی کردیم یک راهنما بسازیم تا به راحتی بتوانید تفاوت سرعت دو دانگل AC را تشخیص دهید:

بعضی دانگل ها قدرت گیرندگی و بهبود سیگنال بیشتری دارند و بعضی دیگر ضعیف تر هستند. همان طور که در نمودار زیر قابل مشاهده است؛ آداپتور وای فای نت گیر قدرت بهبود سیگنال بالایی دارد ولی به همان نسبت گران است و نزدیک به 72 دلار قیمت دارد.

بهترین دانگل وای فای USB از نظر قیمت و کارایی؛ مدل تی پی لینک Archer T9UH با قیمت 50 دلار است که کارایی کمی ضعیف تر از نت گیر دارد ولی برای هر کاربری یک ایده آل است.

با این توضیحات سراغ معرفی 6 مدل دانگل وای فای یواس پی AC برتر سال 2021 می رویم:

Blueshadow USB WiFi Adapter 1200Mbps

قیمت: 15 دلار

از نظر قیمتی بسیار مناسب است و وسوسه نماینده ولی از نظر عملکرد چندان رضایت بخش نیست. وقتی به دستگاه وصل می کنید؛ صدای وزوز ناراحت نماینده ای دارد که نشان دهنده کیفیت پایین ساخت آن است. از نظر تجاری گفته شده AC1200 ولی عملا سرعتی بیشتر از 867 مگابیت نمی دهد.

BrosTrend 1200Mbps Long Range USB WiFi Adapter

قیمت: 30 دلار

این هم برندی است که گمنام بوده و کمتر در بازار یافت می گردد. یک آداپتور AC1200 با دو آنتن چرخشی که می توانید به هر جهت تنظیم کنید.

از نظر عملکردی شرایط رضایت بخشی دارد و روی فرکانس 5 گیگاهرتز قدرت سیگنال دهی 5.75dBm است که از دانگل تی پی لینک Archer T3U بهتر است. اما دانگل نت گیر و دانگل های تی پی لینک از آن گیرندگی بالاتری دارند.

Netgear Nighthawk AC1900 Wi-Fi USB Adapter

قیمت: 72 دلار

یک دانگل AC1900 با کارایی و قدرت گیرندگی سیگنال بسیار بالا است. تقریبا می توان گفت قوی ترین دانگلی است که می توان روی سایت آمازون پیدا کرد.

اندازه این دانگل کمی ضخیم است و شاید برای نصب روی بعضی لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی به مشکل بر بخورید. داک USB آن قابلیت مغناطیسی دارد و می توانید روی بعضی سطح ها بچسبانید.

همانند دانگل Archer T9UH عملکرد بسیار خوبی از خود در فرکانس 5 گیگاهرتز نشان می دهد. در فرکانس 2.4 گیگاهرتز زیاد جالب نیست؛ به ویژه اینکه روی استاندارد 802.11n کار می نماید که به طور طبیعی ضعیف است. قدرت گیرندگی آنتن این دانگل روی فرکانس 5 گیگاهرتز به طور متوسط 13dB است.

از نظر قیمتی مقداری گران است و دلیلی برای خرید آن نیست؛ اگر بتوانید دانگل T9UH را پیدا کنید که نصف آن قیمت دارد.

TP-Link Archer T3U Plus

قیمت: 20 دلار

یک دانگل ساده و کوچک که به طور مستقیم به درگاه USB لپ تاپ و کامپیوتر وصل می گردد. آنتن آن 7 اینچی و باریک است و روی ویندوز 10 یا مک به طور اتوماتیک شناسایی می گردد.

این آداپتور وای فای از رده AC1300 است و از هر دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. برای خانه های آپارتمانی یا محیط های اداری کوچک یک دانگل مناسب خواهد بود و قدرت سیگنال دهی و گیرندگی رادیویی متوسطی دارد.

TP-Link Archer T4U Plus

قیمت: 25 دلار

دانگل Archer T4U Plus تی پی لینک در یک نقطه جذاب از نظر قیمت و عملکرد واقع شده است. مستقیما به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل نمی گردد و دارای یک داک رومیزی با کابل USB است ولی دو آنتن 6 اینچی است و در رده AC1300 کار می نماید.

در هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز کارایی خوبی از خود نشان می دهد و قدرت گیرندگی آنتن بالایی دارد. روی فرکانس 5 گیگاهرتز به طور متوسط قدرت گیرندگی 6.5dB را دارد.

TP-Link Archer T9UH

قیمت: 50 دلار

تی پی لینک Archer T9UH یک دانگل AC1900 بوده و در میان این 6 دانگل وای فای USB، بهترین کارایی را در کنار قیمت مناسب دارد. نیم اینچ ضخامت و نیم اینچ طول دارد. طول آنتن آن هم 6 اینچ است. می توانید به طور مستقیم این دانگل را به لپ تاپ وصل کنید یا از یک داک و سه پایه USB 3.0 بهره ببرید.

قدرت گیرندگی این دانگل روی باند 5 گیگاهرتز به طور متوسط به 11dB می رسد و کمترین افت سرعت و سیگنال را شاهد هستیم. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت و گیرندگی به اندازه باند 5 گیگاهرتز نیست.

اصولا نباید از این دانگل برای اتصال به فرکانس و وای فای 2.4 گیگاهرتز بهره ببرید و بهتر است برای باند رادیویی 5 گیگاهرتز استفاده گردد.

شرکت دی لینک از اولین دانگل وای فای 6 با درگاه USB 3.0 در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرد. در حال حاضر، وای فای 6 محبوب ترین و پراستفاده ترین…

اگر تصور می کنید استفاده از وای فای دو بانده روی لپ تاپ و کامپیوتر شما خرج زیادی دارد؛ سخت در اشتباه هستید. افراد زیادی با این تصور،…

اگر بخواهید اینترنت گوشی تلفن همراه را روی پی سی داشته باشید؛ احتیاج به دانگل وای فای USB یا کارت شبکه PCI دارید. همین طور، اگر بخواهید یک…

دانگل های وای فای در حال انقراض هستند. آیا شما این روزها لپ تاپ یا پی سی بدون کارت شبکه وای فای سراغ دارید؟ تازه بسیاری از لپ تاپ ها و پی سی ها…

اگر در سال 2019 احتیاج به خرید یک آداپتور یا دانگل وای فای داشته باشید؛ دیگر نباید سراغ خرید یک دانگل تک بانده بروید. این روزها،…

یکی از گپ های بازار، نبود کارت شبکه و دانگل وای فای پرسرعت سازگار و قابل جفت با روترهای بی سیم نسل جدید است. خرید یک روتر دو…

اگر قصد خرید یک روتر دو بانده AC دارید یا این روتر را خریداری کردید؛ باید دانگل دو بانده مناسب با آن نیز تهیه کنید….

یکی از خوانندگان سایت این سوال را مطرح نموده که بهتر است از کارت شبکه خود مادربوردها استفاده کنیم یا یک کارت شبکه جدید بخریم…

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1284

به "بهترین آداپتورهای وای فای USB در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آداپتورهای وای فای USB در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید