برنامه های هفته صنایع دستی در کردستان اعلام شد

به گزارش بلندانیوز، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان برنامه های هفته صنایع دستی در این استان را تشریح کرد.

برنامه های هفته صنایع دستی در کردستان اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، اسعدساعدپناه در این باره گفت: 20 تا 26 خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده و برنامه های متعدد و متنوعی برای این هفته پیش بینی شده است.

وی از برگزاری بزرگداشت استاد عبدالحمید نعمتیان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای تجلیل از این استاد بزرگ صنایع دستی و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی کردستان برگزار می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بازدید از کارگاه های صنایع دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

ساعدپناه از برگزاری تور رسانه ای عکاسان خبری برای بازدید از کارگاه های صنایع دستی خبر داد و گفت: گسترش بازار فروش برای محصولات هنری صنعت کاران کردستانی و توسعه تبلیغات از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی است.

وی بیان نمود: افتتاح نمایشگاه های متعدد صنایع دستی در شهرهای کردستان و نیز نشست های هم اندیشی در این هفته پیش بینی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان به تلاش های مستمر برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در سنندج اشاره کرد و گفت: حفظ اشتغال موجود در حوزه صنایع دستی و زنده نگه داشتن رشته های در حال فراموشی راهبرد میراث کردستان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 13

به "برنامه های هفته صنایع دستی در کردستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هفته صنایع دستی در کردستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید