ایمپلنتی که ساعت بیولوژیک سربازان را تنظیم می نماید

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه نورث وسترن با بودجه دریافت شده از سازمان DARPA، مشغول توسعه دستگاهی هستند که ساعت بیولوژیک بدن انسان را کنترل می نماید. این ایمپلنت شامل سلول های مهندسی شده ای است که به اندازه بدن انسان، پپتیدهای مورد احتیاج برای تنظیم ساعت بیولوژیک فراوری می نمایند.

ایمپلنتی که ساعت بیولوژیک سربازان را تنظیم می نماید

به طور دقیق تر هنگامیکه سلول های مهندسی شده در برابر نور قرار می گیرند، دوزهای خاصی از درمان های پپتیدی را فراوری می نمایند که به گفته کارشناسان مدت زمان تجدید توازن فرد پس از اختلال در چرخه خواب و بیداری اش را نصف می نماید.

ساعت بیولوژیک یک فرایند طبیعی در بدن انسان است که چرخه های خواب و بیداری را تنظیم می نماید. این چرخه ها هر 24 ساعت یکبار تکرار می شوند. هنگامیکه اختلالی در این فرایند به وجود بیاید، ممکن است فرد برای خوابیدن دچار مشکل گردد، طی بازه خواب مرتب بیدار گردد تا نتواند به اندازه کافی استراحت کند.

کاربران می توانند این دستگاه را برای شیفت های خاصی تنظیم نمایند. پس از تنظیم ایمپلنت با اشعه نور سلول های پپتید را فعال می نماید تا کاربر بتواند بخوابد.

اما با یاری طرحی که محققان ارائه نموده اند تنظیم چرخه خواب و بیداری به راحتی انجام می گردد. این دستگاه که NTRIN نام دارد هنوز یک طرح اولیه است و قرار است در دو مرحله توسعه یابد.

در مرحله نخست ایمپلنت توسعه می یابد و مرحله دوم دستگاه تأیید می گردد. در صورت تکمیل مرحله دوم، محققان آزمایش بالینی دستگاه را شروع می نمایند.

چنین ایمپلنتی به سربازان و نیروهای اورژانس یاری می نماید در صورت اختلال در خواب سریع تر توازن خود با به دست بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1426

به "ایمپلنتی که ساعت بیولوژیک سربازان را تنظیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنتی که ساعت بیولوژیک سربازان را تنظیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید