اهمال در تجدید ارزیابی اموال و دارایی های شرکت واگذار شده در فرآیند خصوصی سازی

به گزارش بلندانیوز، نماینده دادستان درخصوص اهمال در تجدید ارزیابی اموال و دارایی های شرکت و حمل نقل خلیج فارس گفت: تجدید ارزیابی ها در ارزش و اعتبار شرکت موثر بود و همین که قرار شد این شرکت تجدید ارزیابی گردد باعث افزایش سهم شد.

اهمال در تجدید ارزیابی اموال و دارایی های شرکت واگذار شده در فرآیند خصوصی سازی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میرعلی اشرف پوری حسینی به ریاست قاضی جواهری برگزار گردید. در این جلسه دادگاه نیز، متهم و وکیل وی به ادامه دفاعیات خود پرداختند.

متهم درباره واگذاری شرکت ایریتک خطاب به قاضی گفت: شما جلسه قبل پرسیدید که خریدار سهام ایریتک یکی از اقساط خود را از محل دارایی های ایرتیک پرداخت نموده است. من در این زمینه آنالیز کردم.

وی ادامه داد: قبل از آنکه شرکت ایریتک واگذار گردد از سازمان خصوصی سازی درخواست می نماید تا اجازه دهید مجتمع طبس را بفروشیم و پول حاصله را صرف بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و اقتصادی کنیم. در نهایت با این درخواست موافقت می گردد، اما این مجتمع فروش نرفت.

این متهم اضافه کرد: یک سال بعد سازمان خصوصی سازی از شرکت ایریتک مستندات بدهی هایش را می خواهد و همچنین سازمان خصوصی سازی نیز در هیأت عامل این بحث را مطرح نموده و با فروش مجتمع طبس ایریتک که سهام دولتی ندارد موافقت می نماید با این شرط که پول صرف پرداخت بدهی گردد.

وکیل متهم پوری حسینی نیز، درباره شرکت ایریتک گفت: در خصوص شرکت ایریتک به موکل بنده ایراد گرفته شد که چرا این شرکت واگذار شده است این در حالی است که قانونگذار صراحتا منع ننموده که واگذاری صورت نگیرد. اینکه شرکت ایریتک از کجا وام گرفته به موکل ارتباطی ندارد.

قاضی از یکی از آگاهان درباره شرکت ایریتک خواست در صندلی قرار گیرد.

این آگاه در صندلی نهاده شد و گفت: بنده در شرکت مسئولیت های مختلف را داشتم درباره فرایند واگذاری ایریتک جلسات مختلفی برگزار گردید و نمایندگان خصوصی سازی آمدند و آن را آنالیز کردند تا اینکه گزارشی به هیئت مدیره ایریتک آوردند که در واقع گزارش ارزیابی این شرکت بود و ما آن را مورد آنالیز قرار دادیم.

وی ادامه داد: در آن جلسات بحث انحلال این شرکت مطرح شد که نماینده ایمیدرو خاطرنشان کرد که اگر شرکت را ببندید ده ها پروژه کشور تعطیل می گردد. آقای پوری حسینی در آن جسله گفت این شرکت را منحل کنید چرا که ورشکسته است، پوری حسینی گفت اگر چنانچه مدیران شرکت قبول مسئولیت نمایند صورتجلسه انحلال را باطل می کنم که در نهایت ما نامه ای نوشتیم و گفتیم حاضریم که این کار را انجام دهیم.

پوری حسینی، مجددا در صندلی نهاده شد و به ادامه دفاعیات خود پرداخت.

متهم گفت: بیش از 50 درصد سهام شرکت به کارکنانش داده شده دلیل آن هم این است که سرمایه این شرکت نیروی انسانی بوده است.

وی ادامه داد: اینکه سازمان خصوصی سازی از واگذاری مذاکره ای ابا داشت و افراد را هل می داد تا در صف مزایده بایستند برای آن بود که ترس پشت سرش نباشد در حالی که براساس قانون می توانستیم واگذاری مذاکره ای انجام دهیم.

پوری حسینی درباره بحث انحلال شرکت گفت: انحلال یکی از روش های واگذاری است و اگر یک شرکت قابلیت واگذاری نداشته باشد یکی از روش های آن انحلال است.

واگذاری شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس

متهم پوری حسینی به دفاعیات خود در باب شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس پرداخت و گفت: بنده مهر 92 وارد سازمان خصوصی سازی شدم و زمان ورود این شرکت به بورس بنده حضور نداشتم و هر سوالی در این زمینه وجود دارد باید از مدیران آن موقع پرسید.

متهم پوری حسینی درباره واگذاری شرکت مذکور به بورس گفت: اگر یک شرکت غیر بورسی می خواهد تبدیل به شرکت بورسی گردد باید ابتدا به بورس مراجعه نموده و مدارک خود را جمع آوری کند، جزء اولیه مدارک، اصلاح اساسنامه است که در این راستا باید مجموع عمومی فوق العاده شرکت این اصلاح را انجام دهد.

این متهم ادامه داد: بعد از آن شرکت نامه ای به سازمان خصوصی سازی می زند و می گوید که اساسنامه من باید به هیئت واگذاری برسد تا مورد تایید قرار گیرد لذا نقش سازمان خصوصی سازی آن است که اساسنامه اصلاح شده شرکت را به هیئت واگذاری ببرید حال یک مورد پیدا کنید که سازمان خصوصی سازی در رای به اصلاح اساسنامه اقدام نموده است.

وی ادامه داد: ما از سال 89 و 94 یعنی به مدت 5 سال از شرکت خواستیم که تجدید ارزیابی انجام دهد، اما قبول نکرد و مطرح کرد که پولم را دور نمی ریزم این درحالی است که سازمان خصوصی سازی هیچ وظیفه ای برای تجدید ارزیابی نداشت، اما باز هم تحمل کرد. اما آقایان ما را همراهی نکردند.

در بخش دیگری از دادگاه، یکی دیگر از آگاهین به دستور قاضی در صندلی نهاده شد و به عنوان آخرین مدیر عامل شرکت حمل و نقل خلیج فارس توضیحات خود را بیان نمود.

این آگاه درباره فرایند فعالیت شرکت توضیحاتی را به دادگاه ارائه و تاکید نمود یکی از مسائل واگذاری شرکت خلیج فارس شفاف نبودن بحث واگذاری بود.

نماینده دادستان نیز درخصوص اهمال در ارزیابی اموال و دارایی های شرکت و حمل نقل خلیج فارس گفت: تجدید ارزیابی ها در ارزش و اعتبار شرکت موثر بود و همین که قرار شد این شرکت تجدید ارزیابی گردد باعث افزایش سهم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1189

به "اهمال در تجدید ارزیابی اموال و دارایی های شرکت واگذار شده در فرآیند خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمال در تجدید ارزیابی اموال و دارایی های شرکت واگذار شده در فرآیند خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید