افزایش 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی در سمنان

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان با اشاره به افزایش اقامتگاه های بوم گردی گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در یک سال گذشته، از 65 به 85 اقامتگاه رسید.

افزایش 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی در سمنان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز یکشنبه 1 تیر ماه 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه های بوم گردی هستیم.

او مطرح کرد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی راهبرد اصلی اداره کل استان سمنان بوده و تا به امروز پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: سیاست اداره کل استان استانداردسازی خدمات این تأسیسات به وسیله آموزش مدیران و عوامل اجرایی آن ها است.

او مطرح کرد: تأکید وزارتخانه تقویت گردشگری به ویژه در مناطق روستایی، به وسیله توسعه اقامتگاه های بوم گردی همراه با آموزش جوامع محلی است.

جمال حفظ تعادل در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را ضروری دانست و اضافه کرد: ورود گردشگران به روستاها نباید موجب نابودی این مناطق گردد، به همین دلیل اداره کل استان به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه های بوم گردی است.

او از آمادگی برای افتتاح دو اقامتگاه در شهر سمنان اطلاع داد و گفت: سرای ترنج و سرای کاشیان در بافت تاریخی سمنان با هدف یاری به احیای این منطقه تاریخی به سازی شد که به زودی از آن ها بهره برداری می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان در ادامه مطرح کرد: خانه طاهریان دیگر طرح اقامتگاهی در بافت تاریخی شهر سمنان است که به زودی بهره برداری می گردد. افتتاح این طرح به دلیل نوسان قیمت در تجهیزات به تأخیر افتاد و بهره بردار در حال کوشش برای تکمیل طرح است.

او گفت: این اداره کل، حافظ بافت تاریخی و فرهنگی شهر است و آسیب به بخش های تاریخی خط قرمز ما محسوب می گردد.

جمال شعار اداره کل سمنان برای دوران پساکرونا را حمایت همه جانبه از فعالان و مراکز حوزه گردشگری مطرح کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 873

به "افزایش 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی اقامتگاه های بوم گردی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید