اشعه مرگ چیست و این سلاح مرموز در دست کدام کشور است؟، سفارت آمریکا در حمامی از مایکروویوها!

به گزارش بلندانیوز، ایرنا نوشت:ادعاها درباره حملات مایکروویوی از لحاظ علمی نامحتمل است و شواهد چندانی وجود ندارد که نشان بدهد سلاحی ناشناخته در سندروم هاوانا نقش دارد.

اشعه مرگ چیست و این سلاح مرموز در دست کدام کشور است؟، سفارت آمریکا در حمامی از مایکروویوها!

به گزارش فارین پالیسی، بدون کشف ارتباط بیولوژیکی روشن بین مایکروویوها و سندروم هاوانا، نمی توان گفت سلاحی وجود دارد که این سندروم را ایجاد نموده است. نمی دانیم که این مایکروویوهای فرضی چه فرکانسی دارند و آیا پالسی هستند یا پیوسته.

همچنین نمی دانیم که چنین سلاحی به چه نیرویی احتیاج دارد. اما نیروی مورد احتیاج فرای مایکروویو می تواند معیار مناسبی برای تخمین نیروی این سلاح فرضی باشد. برای تامین نیروی مورد احتیاج این سلاح می توان از ژنراتور گازسوز یا از باتری استفاده کرد. اگر برای فراوری نیروی مورد احتیاج سلاح مایکروویوی قابل حمل فرضی از باتری استفاده کنیم، به 200 باتری مشابه باتری های لپ تاپ احتیاج خواهیم داشت.

برد چنین سلاحی به طول موج اشعه، فرکانس آن (پالسی یا پیوسته)، همترازی امواج و همترازی مواد بین سلاح و هدف بستگی دارد - بردی که به جای هزاران فوت باید ده ها فوت به هدف نزدیک باشد.

این سلاح، چه نیروی مورد احتیاجش با گاز تأمین گردد و چه با باتری، در خودروهای ون و البته داخل هر ساختمانی جای خواهد گرفت. اما با وجود تمام این ویژگی ها،استفاده نامحسوس از آن برای هدف دریافت افراد سخت است.

این گزارش ادعا می نماید اگر چنین سلاحی وجود داشته باشد، روس ها نخستین مظنونین استفاده از آن هستند. نویسنده با اتهام زنی به روس ها مدعی شد که ارتش روسیه نیز در پی دستیابی به اشعه مرگ بوده و روس ها در طول جنگ سرد سفارت آمریکا را در حمامی از مایکروویوها غرق کردند. دیپلمات ها و کارکنان اطلاعاتی آمریکا نیز اهداف احتمالی این حملات هستند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روس ها چنین سلاحی دارند.

البته به ما گفته شده است که چنین سلاحی طبقه بندی شده خواهد بود. مارک زاید، وکیل قربانیان سندروم هاوانا، مدعی است که اطلاعات دولت آمریکا در این زمینه بیش از چیزی است که اجازه انتشارش را داده است.

شاید این ادعا درست باشد اما مخفی نگه داشتن فراوری چنین سلاحی بسیار سخت است. چرا که ارتش ها و صنایع وابسته اغلب به نوآوری هایشان افتخار و آن را علنی می نمایند.

مدارک مربوط به تاثیرات مایکروویوی سندروم هاوانا بسیار ضعیف هستند. در این زمینه هیچ توضیحی پیرامون چگونگی کارکرد این سلاح فرضی ارائه نشده است. هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد کدام کشور این سلاح را فراوری نموده است. ادعاهای نامعمول احتیاجمند مدارک نامعمول هستند و هیچ مدرکی از وجود چنین سلاح مرموزی حمایت نمی نماید.

به گزارش خبرنگاران، در سال 2017، وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که ده ها دیپلمات این کشور فعال در سفارت های آمریکا در کوبا، چین و روسیه در سال های 2016 تا 2018 از بابت وسیله مرموز صوتی دچار آسیب شده اند که به سندروم هاوانا موسوم شد و چندین کارمند به مسائل شنوایی و آسیب های احتمالی مغزی دچار شدند.

حملات احتمالی تابشی که به ظاهر کارمندان آمریکایی خارج از کشور را در سال های گذشته تحت تاثیر قرار داده، باعث شده تا آنها بیمار شوند و مسائل تعادلی برای آنها به وجود بیاید. همین مساله باعث شد تا سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه، موسسان ملی بهداشت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اف.بی.آی، ارتش و سیا وارد عمل شده و درباره آنها تحقیق نمایند.

نخستین بار این رویداد در 2017 و با گزارش هایی افشا شد که مدعی شدند اواخر 2016 دیپلمات های آمریکایی و سایر کارمندان دولتی ساکن هاوانا، کوبا صداهایی عجیب شنیده و احساسات فیزیکی عجیبی را تجربه نموده اند که باعث مسائل و تغییرات شنوایی، تعادل و ادراک آنها شده است.

این نشانه ها با آسیب های خفیف مغزی نظیر ضربه مغزی تطابق داشته است.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1434

به "اشعه مرگ چیست و این سلاح مرموز در دست کدام کشور است؟، سفارت آمریکا در حمامی از مایکروویوها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشعه مرگ چیست و این سلاح مرموز در دست کدام کشور است؟، سفارت آمریکا در حمامی از مایکروویوها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید