ازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از اداره کل میراث فرهنگی

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر گستردگی و پهناوری این استان،گفت: بدون شک اعتبارات ابلاغی جوابگوی همه نیازهای این اداره کل در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.

ازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از اداره کل میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهگی این استان در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از اداره کل میراث فرهنگی کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 450 نفر نیروی انسانی به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در بخش های مختلف این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

او با تاکید براینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در قالب حقوق و دستمزد پرداخت می گردد، اضافه نمود: در این شرایط، اعتباری برای مرمت بناها، نگهداری باغات تاریخی و انجام تبلیغات گردشگری باقی نمی ماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به وجود 44 پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر این استان، توضیح داد: بسیاری از این پایگاه ها فاقد تجهیزات لازم و ضروری هستند.

او با تاکید براینکه در سال های نخست دهه 80 و بنا به شرایط آن ایام، حجم زیادی نیرو در یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان جذب شده اند، مطرح نمود: این در شرایطی است که میزان اعتبارات دریافتی به تناسب افزایش نیروی انسانی رشد نداشته است.

او با بیان اینکه بخشی از اعتبارات به صورت اسناد خزانه است، اضافه نمود: در این شرایط بسیاری از پیمانکاران حاضر به انعقاد قرارداد نیستند و در نهایت منجر به برگشت اعتبارات و بر زمین ماندن بسیاری از پروژه های مرمتی می گردد.

فرخی با انتقاد از فاصله موجود در میزان حقوق و مزایای پرداختی کارکنان رسمی با قراردادی تاکید نمود: انتظار می رود با افزایش اعتبارات این اداره کل بتوان این فاصله را کاهش داد.

او با اشاره به وجود 23 شهرستان در استان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از ادارات و دفاتر نمایندگی این اداره کل، فاقد ساختمان اداری مناسب هستند و این مسئله مسائلی را برای همکاران شاغل در بخش ها و شهرستان های مختلف استان به وجود آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و دوستداران میراث فرهنگی انتظاراتی در مورد مرمت فوری بناهای تاریخی حوزه مربوطه را دارند، توضیح داد: اعتبارات موجود تنها جوابگوی مرمت حداقل 3 درصد بناهای تاریخی است و با این وضعیت نمی توان اقدام قابل توجهی در بحث حفاظت و نگهداری این آثار به عمل آورد.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از صنعت گردشگری به عنوان یکی از چهار محور اصلی توسعه این استان نام برد و اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای مدیریت اماکن تاریخی استفاده کرد.

جعفر رودری با تاکید بر برون سپاری بخشی از امور در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعلام نمود: حل بسیاری از مسائل موجود با تغییر روش ها و عدم اتکا به بودجه های دولتی قابل برطرف است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 16

به "ازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از اداره کل میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از اداره کل میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید