ارزانترین کشورها برای مسافرت کدام ها هستند؟

به گزارش بلندانیوز، ارزان ترین کشورها برای مسافرت را بشناسید

شناخت ارزانترین کشورها برای مسافرت برای بسیاری از گردشگران بسیار مهم است. این روزها به مدد واکسیناسیون امکان مسافرت برای مردم فراهم شده است. اما بیشتر مسافران دغدغه هزینه سفر دارند. این تصور هم وجود دارد که امکان سفر با بودجه کم میسر نیست.

ارزانترین کشورها برای مسافرت کدام ها هستند؟

در حالی که برخی از کشورها مقرون به صرفه قیمت تر از بقیه هستند، این مقرون به صرفه قیمت بودن به معنی نداشتن منطقه ها دیدنی و گردشگری نیست. در واقع تورم و شرایط مالی در این کشورها تا حدودی همسو با شرایط مالی مسافران است. اگر می خواهید کشورهای زیادی را با هزینه کمتر سفر کنید، با این مقاله در خبرنگاران همراه باشید.

بلغارستان

اگر می خواهید با کمترین هزینه به کشوری اروپایی سفر کنید، بلغارستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای مسافرت محسوب می شود، درحالی است که به این کشور کمتر توجه می شود. درحالی که در فصل تابستان، گردشگران بسیاری از کشورهای همسایه وارد بلغارستان می شوند تا با قیمت های فوق العاده پایین از دریای سیاه لذت ببرند، اما بقیه سال، این کشور آرام است.

این بدان معنا است که خبری از جمعیت زیاد، شلوغی پر سر و صدا، قیمت های بالا برای اقامت، غذا و ورود به جاذبه های دیدنی نیست. در واقع، جالب ترین مقاصد بلغارستان برای شما هزینه ای ندارد. به نام مثال صوفیه، مرکز این کشور، شهری قدیمی است که آثار نفوذ ترک ها و بیزانس در آن قابل مشاهده خواهد بود. اما تا زمانی که به حومه شهر قدم نگذارید، جذابیت واقعی این کشور به طور واقعی قابل کشف نیست.

روستاهای کوچک قدیمی در کنار قلعه های با ابهتی که بر فراز کوه ها نشسته اند، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران رقم می زنند. برای مقرون به صرفه تر شدن سفر، از ماه های تابستان بگذرید. چرا که سواحل شلوغ هستند و هتل ها قیمت خود را افزایش می دهند. پس اواخر بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید است.

کامبوج

کامبوج بیشتر به دلیل وجود خانه انگکور وات (Angkor Wat) که به نام بزرگترین بنای مذهبی جهان شناخته شده است، معروف است. حتی این بنای معروف در جهان برای بازدید فوق العاده مقرون به صرفه خواهد بود. مسافران می توانند برای حمل و نقل سوار تاکسی موتوری شوند و به مقصد برسند. تنها با خرید یک بلیط می توان از کل معبد دیدن کرد. جالب است بدانید می توانید تاکسی موتوری را در طول روز با هزینه کم در اختیار داشته باشید، اما کامبوج منطقه ها دیدنی بسیاری به غیر از معابد باستانی دارد.

به طور مثال مرکز پنوم پن، سرشار از آثار معماری فرانسوی و نانوایی های مقرون به صرفه است. برای مقایسه قیمت ها می توان گفت که با قیمت قهوه استارباکس، می توان در رستورانی زیبا در کامبوج غذا خورد و در اتاقی مدرن و راحت در هتلی زیبا ساکن شد. برای صرفه جویی بیشتر، در فصل های سرد سال وارد این کشور نشوید، زیرا گردشگران بسیاری در فصل های خنک وارد این کشور می شوند و در نتیجه تورم قیمت ها دیده می شود.

مراکش

مراکش یکی از کشورهایی است که با توجه به انتخاب گردشگران، هزینه های سفر در آن کم یا زیاد می شود. به نام مثال، بازدید از بازار معروف مراکش می تواند گران باشد، مخصوصاً اگر دنبال فرش های دستبافت یا شیشه های رنگ آمیزی شده باشید. اما هنر چانه زدن در مراکش تاثیر بسیاری در صرفه جویی هزینه ها خواهد داشت.

هزینه سوار شدن با قطارهای بین شهری درجه یک در مراکش برای شما تقریباً به اندازه هزینه مترو در کشورهای آمریکایی خواهد بود. گردشگران نیازی به پرداخت هزینه به راهنماها برای منطقه ها دیدنی ندارند، چرا که تاریخچه منطقه ها دیدنی به راحتی قابل دسترس است یا در بلیط آنها با توضیحات انگلیسی آورده شده است.

برای خوردن غذاهای مقرون به صرفه قیمت می توان غذاهای محلی مانند کعاب الغزل، کلوچه پر از خمیر بادام (به نام یک میان وعده سریع) و تاس کباب مراکشی را استفاده کرد. در نظر داشته باشید که غذا خوردن در رستوران های مراکش هزینه بر خواهد بود. ترجیحا از غذاهای خیابانی و بیرون بر برای کاهش هزینه استفاده شود. برای صرفه جویی در هزینه از سفر در فصل های اوج گردشگری یعنی نوامبر تا مارس به مراکش خودداری شود. چرا که در سایر ماه های سال می توان امکاناتی با قیمت پایین تر پیدا کرد.

پرتغال

وسایل نقلیه مقرون به صرفهی در پرتغال وجود دارد که از هزینه های سفر می کاهد. البته لیسبون مرکز پرتغال جزو مقاصدی است که از قیمت بالایی برخوردار است. اما در سایر نقاط کشور غذا خوردن و سرگرمی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اوج گردشگری در پرتغال تنها در ماه های ژوئن و ژوئیه اتفاق می افتد. بنابراین اگر در ماه های دیگر به این کشور سفر کنید نیاز به صرف هزینه زیاد نخواهد بود. همچنین زمستان زمان مناسبی برای استفاده از تخفیف های شگفت انگیز است.

بیشتر جاذبه های دیدنی پرتغال در لیسبون و سینترا هستند. صومعه گوتیک Jerónimos و میدان عمومی Praça do Comércio، که از طریق مغازه ها و کافه ها احاطه شده اند بسیار دیدنی و بازدید از آنها هزینه ای برای گردشگران نخواهد داشت. به طور کلی بیشتر جاذبه های گردشگری پرتغال در امتداد ساحل، چشم انداز ها شهری و غذاهای محلی خلاصه می شود، به همین دلیل گردشگران نیازمند صرف هزینه زیادی برای دیدن آنها نیستند.

جمهوری دومینیکن

مقرون به صرفهترین کشور دریای کارائیب برای بازدید، جمهوری دومینیکن است. این کشور از جمله مقاصدی است که هزینه های سفر از اندازهی که برآورد شده، غالبا کمتر می شود. اگر گردشگران به پونتا کانا، پوئرتو پلاتا یا سایر مقاصد مهم ساحلی بروند، بیشترین هزینه صرف رستوران ها و اقامتگاه آنها خواهد شد. افزایش قیمت در این کشور در ماه های دسامبر تا اواسط آوریل دیده می شود.

اگر به آفتاب علاقه دارید، برای کاهش هزینه در فصل های گرم سال به این کشور سفر کنید. جالب است بدانید که بسیاری از دیدنی ها مانند آثار معماری دوران استعمار و بازدید از موزه های عجیب و غریب مانند موزه شکلات در سانتو دومینگو رایگان است. ساحل سفید Punta Canas Playa Blanca (ساحل سفید) مکانی عالی برای شنا محسوب می شود. ترجیحا لوازم شنا را همراه داشته باشید تا گشت و گذار در ساحل، هزینه ای برایتان نداشته باشد.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1574

به "ارزانترین کشورها برای مسافرت کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین کشورها برای مسافرت کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید