ارتفاعات آستارا سفیدپوش شد

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/گیلان در پی بارش نخستین برف پاییزی، ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان سفیدپوش شد.

ارتفاعات آستارا سفیدپوش شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در پی ورود سامانه سرد و بارش زا و فعالیت و تقویت تدریجی سامانه ناپایدار در شمال و شمال غرب کشور، از نخستین ساعات صبح امروز،(سه شنبه 27 مهرماه) بارش ها به شکل برف در ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا شروع شد.

هم اکنون روستاهای بالادست شهرستان از قبیل ونه بین، حیران، چملر و ارتفاعات کوه آسپینه و رادار نیز سفیدپوش شده است و بارش به شکل برف در مناطق مذکور ادامه دارد.

بارش ها در مناطق جلگه ای شهرستان نیز به شکل باران است و کاهش شدید دما سبب شده است تا شهروندان علاوه بر روشن کردن بخاری ها و راه اندازی سیستم های گرمایشی منازل و محل های کار خود، از البسه ویژه فصل زمستان در پوشش خود استفاده نمایند.

پلیس با کنترل جاده کوهستانی حیران در محور مواصلاتی آستارا در غرب استان گیلان به استان اردبیل، علاوه بر آنالیز خودروها در مورد به همراه داشتن زنجیر چرخ، بر همراه داشتن لباس گرم و سوخت کافی در باک خودروها تأکید می نماید.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با ورود این سامانه شاهد کاهش محسوس دما در سطح شهرستان هستیم که دمای فعلی شهرستان 10 درجه بالای صفر می باشد.

وی ادامه داد: از نخستین ساعات صبح دیروز(دوشنبه 26 مهرماه) شاهد بارش 35 میلی متری باران در مناطق جلگه ای شهرستان هستیم.

فرتوت نیا با بیان این که سرعت وزش باد در این مدت 28 کیلومتر در ساعت می باشد، اضافه نمود: ارتفاع امواج دریا بین 1 الی 5 . 2 متر می باشد و شرایط برای فعالیت های دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری نامناسب است.

وی با تأکید بر این که بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری ها خواهیم بود، یادآور شد: رطوبت نسبی شهرستان 95 درصد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 548

به "ارتفاعات آستارا سفیدپوش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتفاعات آستارا سفیدپوش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید