احتمال افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق

به گزارش بلندانیوز، شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: در پی پیش بینی افزایش دمای هوا از سوی سازمان هواشناسی محتمل است مصرف برق بیش از چهار هزار مگاوات افزایش یابد.

احتمال افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، این شرکت اعلام نمود: آنالیز نقشه های هواشناسی نشانگر افزایش دمای هوا در هفته جاری است، به طوری که در این هفته میانگین دمای کشور 2 درجه نسبت به هفته پیش افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که هر یک درجه افزایش دمای هوا، باعث بالا رفتن حدود 2 هزار مگاواتی مصرف برق می گردد، در هفته جاری انتظار افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق به علت تغییرات دمایی، دور از انتظار نیست. بعلاوه با توجه به همراهی صنایع در روزهای گرم گذشته، هم اکنون این گروه از مشترکان هم خواهان برطرف محدودیت های برقی هستند که این عامل هم فشار مضاعفی به شبکه برق وارد خواهد نمود.

در این اطلاعیه آمده است: به همین علت و با عنایت به این که اندازه فراوری برق نسبت به هفته های گذشته تغییری نکرده است، از همه مشترکان به ویژه در بخش های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1545

به "احتمال افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش 4 هزار مگاواتی مصرف برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید